Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do poznámky a zľava sa prejaví až v konečnej faktúre.

do e-shopu
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu.
Instagram

katka.janurka

Prvé snehy na Bystrej

Autor: Katka Dátum: 27.10.2015 Zobrazenia: 1911 x
V nedeľu 25.10.2015 sme sa vybrali na túričku do Západných Tatier. Keďže deň predtým sme si slnili hnáty v záplave jesenného slniečka na Krížnej vo Veľkej Fatre a viditeľnosť bola tak výborná, že sme dovideli až za Tatry, preukrutne nás to navábilo s nádejou na podobné azúro aj na nedeľu. A hoci ráno vstávame do zamračeného Turca, v diaľke vidieť kúsok červenej oblohy a ja tuším v kostiach, že na Liptove znova úraduje hmla s inverziou na horách. :) Často to tak totiž býva, že kdesi pri Kraľovanoch je zlom počasia a ak je v Turci nádherne, na Liptove je zatiahnuté alebo naopak. Za cieľ si volíme Bystrú, na ktorej sme ešte neboli, no chýry o jej magnificentnosti sa k nám hrnuli zo všetkých strán. A tak sa v zložení ja, Petrík a Robertíčkovia (Zymbabwe a Líška) vydávame na potulky hmlou po červenej značke od ATC v Račkovej doline nad Pribylinou.
Tatranská magistrála
Cestou ku rázcestiu pod Bystrou sme v hmle zvládli hneď aj zísť z červenej značky. :) Naozaj netušíme ako sme ju stratili, ale rozhodne v tom má prsty niekoľko rozrytých blatistých ciest zo zvážania dreva, križujúcich chodník. A tak sa na chvíľku ešte musíme rozlúčiť so slnkom a vrátiť sa späť do hmly nižšie krížom nejakou bahnivou cestou. Keď vidíme hneď niekoľko medvedích stôp rôznych rozmerov a do toho nejaké "veľké psie", začíname si radšej pískať do kroku. :D
Stúpanie v Bystrej doline
Rochnením sa v bahne v rozbrázdenej krajine chytáme miernu depresiu a chvíľkovú nechuť pokračovať, našťastie však konečne prichádzame k rázcestníku, kde začína trasa stúpať do Bystrej doliny. Chodníček sa zužuje - vedie lesíkom s machmi, koreňmi, skalkami a utešeným potôčkom Bystrej. Nálada sa nám zlepšuje o 360 stupňov. :D Klamem, iba o 180.
Bystrý potok
Ako vychádzame postupne zo súvislého lesného porastu, začínajú sa nám naskytať krásne výhľady do kotliny a slniečko tak pripaľuje, že frčím len v tielku a bažím v myšlienkach po kraťasoch. Oblečenie prehodnocuje aj Róbert č.1 - pozor, dámy, žhavý obsah!
V Bystrej doline
Cestičku lemujú chumáčiky odkvitnutej kypriny úzkolistej, typickej to kvetiny ružovej farby v letnom období tu pod tatranskými vrcholmi. :)
Odkvitnutá kyprina úzkolistá
Robertíčkovia stúpajú ...
Bystrá dolina
... aj ja stúpam a teším sa, keď sa nám už-už dolina v hornej časti otvorí.
Pohľad hore do Bystrej doliny
Tok Bystrého potoka
Šinieme si to pekným chodníčkom popri potoku Bystrá a vidíme v diaľke prvé vábivé vrcholky ...
Bystrá dolina
... a onedlho uvidíme aj hrebeň Nízkych Tatier naproti.
Pohľad na hrebeň Nízkych Tatier z Bystrej doliny
Zrejme pred sebou vidím vrchol Ježovej (2043 m) - prosím domácich, aby ma nebili, ak zase klamem. :)
Bystrá dolina
A je to tu - prvá polovička hrebeňa Nízkych Tatier. :) "Na Kráááľovej holi ...!"
Hrebeň Nízkych Tatier
Prichádzame do srdca doliny, kde Robo "dělá machry" a tvári sa, že čakajúc na nás (hlavne mňa) vylihuje už pol hodiny.
Pohľad na Bystrú v Západných Tatrách
Tak sa aj my na chvíľku zložíme na mäkkú slnkom vyhriatu trávu a kocháme sa ... a počúvame popri Robove sťažnosti o tom, ako už stihol vychladnúť. :D
Bystrá dolina
Petrík zatiaľ panoramaticky cvaká nás a okolie - šípkami sa môžete posúvať po celej panoráme.
Panoráma z Bystrej doliny smerom na juh
Panoráma hrebeňa Ježovej a Nižnej Bystrej (2163 m).
Panoráma hrebeňa Ježovej a Nižnej Bystrej
Vychutnali sme si kúsok rovinky ...
Rovina pri Bystrých plesách
... a už sa zase driapeme do kopčiska serpentínami pod Bystrou. V týchto miestach už pomaly začína pribúdať topiaceho sa snehu. Je tak teplo, že všade po zemi vidieť čerstvo narodené hmyzie rodinky o milión členoch, na ktoré sa snažím úmyselne nestúpať - no vzhľadom na početnosť mušieho obyvateľstva sa mi to veľmi nedarí. Petrík ma cvaká zrovna keď odpisujem kamoške na SMS-ku, poslanú z Chopku oproti ... tiež tam práve nemajú najhoršie počko. :) To také tie medzihorské pozdravovačky skrz goblinskú techniku, veď to poznáte. Rozplývam sa nad vynárajúcimi sa Bystrými plesami, ktoré doteraz nebolo vidieť a len sa o nich dalo tušiť zdola kvôli priehlbinkám.
Pohľad na Bystré plesá
Panoráma - zľava vrchol Veľkej Kamenistej (2127 m) a jej hrebeň až po Holý vrch (1863 m), za nimi ako na dlani Vysoké Tatry s pánkom Kriváňom (ktorého tu uvidíte ešte tak asi na 5649 fotkách, a pritom presne 97645 pretriedených neprešlo výberom - ale ste mali vidieť ten nevraživý Petríkov pohľad, keď zistil, koľko ich treba nahadzovať sem na stránku :D). :)
Panoráma z hrebeňa Bystrej
Vyliezame na chrbát Bystrej s vrchom Kotlová (1985 m) v pozadí - vychodený chodníček je turisticky neznačená trasa, ktorá vedie podľa mapy až dolu na červenú značku. Za chrbátom priblížená Kráľova hoľa ... :)
Hrebeň Bystrej
Ďalšia foto z nekonečnej série skvostnej kriváňskej dominanty ... :) podľa mňa sa o Gerlachu, ako najvyššom vrchu, bohapusto luhárči, lebo najvyšším dojmom snáď z každej strany pôsobí práve Kriváň. :)
Kriváň
Petrík testuje kombináciu jesenných snehov a hrejivého slnka na vlastnej koži v bežeckých Luna sandáloch - prosím, preštudovať si o nich niečo skôr, než si človek vytvorí zbytočný predsudok o žabičkárovi-sandalkárovi v horskom teréne. :) Aj keď sme sa smiali aj s mojou maminou, že keby náhodou musela prísť horská služba, tak by sa Petrík radšej aj polomŕtvy ešte prezul, aby nebol na druhý deň na titulkách všetkých bulvárnych plátkov a v TV novinách by o ňom a sandálkach Janko Tribula hovoril presne tým typickým spevavým hlasom. Však vy určite viete akým. :D Každopádne ...
Bežecké sandále Luna Oso
... okrem sexi vyšportovaných nôh pokračujeme aj v kochaní sa až absurdne nádhernými horami s "cukrovitým popraškom". :)
Herebeň Nižnej Bystrej
A hľa, urodzené kamzíčenstvá, v ktoré sme tak dúfali. :-) Vyzerajú, že pohodička - a pritom stáli v totálne strmom svahu. :) Bystré plesá v pozadí ...
Kamzíky nad Bystrými plesami
Om nom nom nom, jesenná suchá trávička, om nom nom ...
Kým si spokojne nerušene prežúvali, my sme ešte dofučiavali posledné metre na vrchol Bystrej. Tam sa vietor rozhodol, že začne fučať aj on.
Hrebeň Kotlovej
Mimo iné - Kriváň, vážení ... :)
Kriváň
Veľká Kamenistá s Vysokými Kriváňmi a Tatrou ... či tak nejako. Inak ten ôsmy kameň zľava mi bol strašne sympatický ... :)
Pohľad z Bystrej na Vysoké Tatry
Ochkám a krochkám sa znovu Nižnou Bystrou a Bystrími plesami, v pozadí druhá polovička hrebeňa Nízkych Tatier ... :)
Bystré plesá, Nižná Bystrá
Panorámka úplne všetkého od Poľskej strany až po Donovaly ... :)
Panoráma z Bystrej v Západných Tatrách, od východu cez juh na západ
Panorámka Račkovej doliny a Gáborovej doliny + môjho milého pána Klina so svojimi bratmi - vrcholkami Západných Tatier ...
Panoráma z Bystrej v Západných Tatrách, od západu na sever
A k tomu panorámka ich sestier - Vysokých Tatier, pastva pre oči, slasť pre dušu. Nebyť vetra, ani sa mi dolu zísť nechce ...
Panoráma Vysokých Tatier z Bystrej
A ďalšie Západky s Klinom, lebo fotiek v rade rastúcich kosodrevín (ktoré vraj vyzerajú ako morské ježky) nie je nikdy dosť.
Klin a Otrhance
Robertíkovská časť mojej výpravy sa posilňuje snáď desiatou pseudo-zdravou vita tyčinkou a obloženými chlebíčkami, Petrík sa prezúva z Luna sandál do päťprsťákov Vibram Fivefingers, keďže dolu pôjdeme po severnej zasneženej strane s vetrom v chrbte. Všetci nahadzujeme na seba toľko oblečenia, že by sa ani eskimák za nás nehanbil a prichádza na rad hlavný prúd fotenia sa s Kriváňom. A sem-tam, pomedzi keď zvýšil čas, sme náhodou odfotili aj ostatné kopce ... :D
Na vrchole Bystrej
... napríklad Nižnú Bystrú po tretíkrát už asi.
Zadná Bystrá
A Veľkú Kamenistú s High Tatras.
Vysoké Tatry
Aj Robo č. 1 si prosí fotku s tým vrchom, ktorý už v tomto fotopríbehu naozaj netreba menovať. Dúfal, že takouto plank pózou ohúri okoloidúce slečny, no keďže tam žiadne neboli (lebo ja som už vyše dva roky pani! Bacha! :D), tak to po siedmych fotkách zabalil. Ale aspoň na Petríka to zapôsobilo tak silno, že sa z toho spamätával ešte po dobu ďalších 5 fotiek Kriváňa, ktoré som o dušu medzitým cvakala ... ale nie ... Róbert sa rozhodol vyfotiť pre plank challenge Október, ktorého je súčasťou v rámci kamarátskej komunity, snažiac sa tak zviditelniť benefity tohto skvelého cviku a našej slovenskej prírody. :) Hor sa, vstávať a cvičiť!
Planking na Bystrej
Ešte vsuniem jeden Klin a Západné Tatry, kým príde ďalšia zbytková kriváňska vlna - avšak značne pretriedená, takže bohužiaľ neuvidíte sólo fotky s Kriváňom mňa ani Roba č. 2. Tragické, ja viem ...
Klin a Otrhance
... Kriváň a Petrík v nepriestrelnej Ferrino vestičke. Aj s mojou Ferrino Hoste softshellkou sa zatiaľ dosť osvedčujú, uvidíme ako v zime.
Vysoké Tatry
Fotka celej našej tlupy so Západnými Tatrami ...
Na Bystrej
... nasledovaná fotkami, zachycujúcimi romantický manželský vzťah ...
... s Kriváňom, samozrejme.
Nebojte sa, po 15 minútach ideme uzimení-odvetraní dolu, takže už žiadne fotky Kriváňa nebudú.
Pod vrcholom Bystrej
Cesta dolu ešte len bude zaujímavá - škoda, že nemáme lopáre, na ktorých by sme to šuchli rovno do doliny rýchlosťou 300 km/h po kruste a utrpeli iba mierne zranenia, nezlučujúce sa so životom.
Takto sa len musíme opatrne šúchať zadkom po polmetri, aby sme nevybočili z chodníčka. Hlavne Robo Z. to má náročné, lebo na svojich salomonoch má už kvalitne zodratú podrážku, tak sa musí pozerať riadne pod nohy. Ja mu kamarátsky každú chvíľu ukazujem nádhernú oblohu za chrbtom - to keby sa náhodou stíhal pri tom šmýkaní a padaní aj otočiť, a modlím sa, aby to Petrík pár stoviek metrov pred/pod nami uvidel tiež a odfotil ... :D Tak hľa, tu sme dve postavičky ...
Traverz pod Blyšťom
... a tu sa tá obloha. :) Naživo to ešte viac červenalo a vyzeralo, že zapadá slnko, a pritom bolo stále vysoko.
Robo č. 2 si to s Petríkom nebojácne šinie do Bystrého sedla.
Takto schodne vyzerá náša cestička a tam vzadu je presne tá červeň, o ktorej hovorím. :)
Traverz pod Blyšťom
Ja s Robom č.1 sa motkáme a cítime sa ako na polárnej expedícii ...
... až kým sa nedostaneme do rovinatého bezpečia Bystrého sedla.
Bystré sedlo
Šípky a panorámka s výhľadom na (asi) Temniak, Poľskú Tomanovú, Veľkú Kamenistú a Blyšť pri Bystrej, kvôli ktorej už nevidno Kriváň. :)
Panoráma Blyšť
Začíname schádzať Gáborovou dolinou do Gáborovho zadku a popod Klin do Račkovej doliny.
Gáborova dolina
Pod Klinom už je to zase bez súvislej vrstvy snehu a výrazne sa znovu otepľuje.
Nižšie nás sprevádzajú jesenné farby a po snehu už len obzretie sa.
Na rázcestníku pod Klinom sa kocháme ešte okolitou prírodou ...
Rázcestie pod Klinom
Panorámka spod Klinu ...
Panoráma Račkova dolina pod Klinom
... a pokračujeme dolu, vzďaľujúc sa od týchto horských krás.
Račkova dolina, Klin
Cítim trochu smútok, lebo nechcem stratiť Klin z dohľadu.
Račkova dolina, Jakubina
Našťastie ho vidieť dlho, až kým nezájdeme do spodnej hranice lesa. :) Dominuje Račkovej doline s vrchom Jakubiná (2194 m) vľavo, ktorá sa týči na hrebeni Otrhancov.
Račkova dolina
Posledná rozlúčka a pohľady a vchádzame do lesa ... Radi sme Vás videli.
Račkova dolina, Klin
Dolu v autokempe si ešte regenerujeme uchodené nôžky v horskom potoku. Joj, SVIEŽÓÓÓ!
Potok pri ATC Račkova dolina
Ak ste to dočítali až sem a neznechutili si pri tom snehom poprášený Kriváň, tak Vám srdečne gratulujem. Okolie Bystrej vo mne zanechalo veľmi silný dojem. Ak ste ešte neboli, rozhodne do týchto končín choďte. A ak ste už boli, rozhodne do týchto končín choďte. :D Je to tu skvost, hlavne teraz na jeseň. Som šťastná za tento výlet ... a za toľko fotiek Kriváňa, nepochybne, tiež. :D