Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do kolonky "Uplatniť zľavový kód" a kliknúť na tlačidlo "Prepočítať".



do e-shopu  

Beh cez Hubalovú - strava pred, počas a po

Autor: Katka, Petrík Dátum: 15.3.2015 Zobrazenia: 2341 x

V rámci bežeckej prípravy počas tréningov alebo pred niektorými z pretekov je veľmi dôležité dbať aj na vhodnú výživnú stravu a jej zloženie. Podstatné pre všetkých je jesť pred či počas výkonu to, na čo sme zvyknutí a máme to na sebe už odskúšané - nie je veľmi vhodné experimentovať s novým jedlom deň vopred či priamo v deň súťaže, aby sme si neprivodili napr. tráviace problémy a potom značnú časť behu netrpeli kdesi v kríčku. :) No pomedzi výkony, keď máme čas, je rozhodne dobré hrať sa so svojím stravovaním a skúšať, čo nám najlepšie sadne a podporí nadchádzajúci výkon či následnú regeneráciu po ňom a čo nám naopak akosi neprospieva a neposúva nás želaným smerom. Pre športovca je na úžitok, ak pozná nie len teóriu vhodného stravovania pre svoj konkrétny šport, ale snaží sa ju aj čo najviac odskúšavať na sebe v praxi. My s Petríkom sa toho veru naexperimentujeme celkom dosť ... :)

Tentokrát Vám priblížim môj jedálniček pred, počas a po Behu cez Hubalovú, ktorý sa konal 14. marca 2015 - je to pretek s dĺžkou 24 km a stúpaním 830 m, ktorý som zabehla s časom 2:30:43. K tomu dátumu sa zatiaľ jednalo o môj druhý najdlhší pretek.

Pri vytrvalostných výkonoch zohráva najpodstatnejšiu úlohu to, čo zjeme hlavne deň pred výkonom (či niekedy aj viac dní pred, v závislosti od konkrétnej záťaže a jej trvania) - nie len kvôli zásobám glykogénu, o ktorých sa viac dočítate TU. V deň preteku ešte do seba narýchlo niečo vpratať "aby sme vládali" nemá už veľký význam, najmä ak pôjde o nevhodné jedlo, veľké množstvo či "zlú kombináciu" - a nestihne nám stráviť. No poďme k samotnému jedálničku ...

Deň pred pretekom

Raňajky - cca 7:00

Začnem raňajkami cca 27 hodín pred týmto pretekom. Vykrútila som si v našom komunistickom mlynčeko-odštiavniku cca 1 liter pomarančovo-grepovej šťavy, zriedenej s cca 0,5 l vody. Vypité na dva krát po pol hodine. Mňaaam. :)


Desiata - cca 10:00

Ráno som si pripravila a namočila ingrediencie na desiatu, obed a večeru (slivky, jablká, chia semienka, šošovica) - na desiatu som zjedla pol fľašky domácich sušených sliviek, na fotke vpravo dole. Namočené boli pár hodín, aby nasali vodu, zmäkkli a boli ľahšie stráviteľné. Okolo desiatej som ich len tak lyžicou zbodla, aj s pustenou šťavou. Dobrotka, je super mať nasušené zásoby domáceho ovocia aj v zime. :)


Obed - cca 13:00

Spravila som si cca 2 litre zeleného smútika (green smoothie), ktorý nakoniec nebol až tak zelený a vznikla z neho skôr fajná ovocná kaša. :-) Ingrediencie: 1 fľaška namočených sušených domácich jabĺčok, malá miska namočených chia semienok, nastrihané mladé ľanové lístky z jednej naklíčenej tácky, 4 zrelé banány, 1 PL včelieho peľu, voda podľa potreby - rozmixovala som.


Takto to vyzeralo počas prípravy. :) Výslednú "kašu" som posypala škoricou, nepraženým kakaom, prihodila 3 kakaové bôby a cca 20 g bobúľ goji kustovnice čínskej. A výživný chutný a sýty obed je na svete. :)


Večera - cca 17:30

Jedna z mojich najobľúbenejších kombinácií - kukuričné (a teda prirodzene bezlepkové) špagety so šošovicou a zeleninkou v paradajkovej omáčke. Ingrediencie: cca 300g špagiet, 200g šošovice (po namočení viac), zelenina - mrkva, hrášok a cvikla na pare, zaliate 500g pasírovanými paradajkami. Na fotke sú asi 3/4 mojej porcie. :)


Pri večeri deň pred výkonom myslím na to, aby som naposledy jedla s dostatočným časovým odstupom pred spaním, aspoň 3 hodiny - aby mi stihlo dobre vytráviť a mala som tak kvalitný hlbší spánok. Zároveň už mám ráno prázdny žalúdok a môžem v pohodičke raňajkovať.

V deň preteku

Raňajky - priebežne 6:30 až 8:30

Večer sme si s Petríkom pripravili ošúpané pomaranče, aby sme ráno ušetrili čas. Všetko sme to odšťavili a mne sa ušli cca 2 litre šťavy (zriedené cca 0,5 l vody) - liter som vypila ešte doma a 1,5 l priebežne cestou autom. Nechala som si 1,5 hodinový odstup pred štartom. Do bežeckého opasku som si pribalila cca 10 čerstvých datlí, ktoré som predtým umyla a vykôstkovala.


Počas behu

Po cca 60 minútach behu som začala priebežne jesť datle - počas zvyšnej 1,5 hodiny behu teda asi 5x. Presné množstvo zjedených datlí neviem (5-7), pretože sa mi popučili do jednoliatej masy, no ostalo mi z nich. :)

Po behu - obed

Po dobehnutí som vypila dva poháre horúceho čaju s cukrom, ktorý v cieli podávali a po prezlečení do suchého som sa vrhla na cca 15 čerstvých datlí. Ostali sme na vyhodnotenie a potom asi hodinu po dobehnutí, už cestou v aute, som vypila ešte 1 liter smútiku, ktorý sme si pripravili ráno (každý po 2 litre) - zloženie na 2 litre: cca 5 domácich jabĺk, ktoré prežili zimu, 8 banánov (bohužiaľ nie ideálne dozretých, bez bodiek) a 250g špenátu. Po ďalších dvoch hodinách druhý liter smútiku, z ktorého mi ale pahliak Petrík polovičku odpil. :)


Po behu - večera

Prespávali sme s kamarátmi na Holubyho chate vo Veľkej Javorine, takže večera v chatovej reštaurácii bola trochu improvizovaná. :) Pre každého 4 porcie ryže - po dva veľké taniere s rukolovými šalátmi (rukola, tekvicový olej, olivový olej, sekanné vlašské orechy, med). :) Chutilo nám veľmi a hladní sme veru neostali, no z hľadiska živín sme to dobehli ešte na druhý deň množstvom ovocia a zeleniny.


Holubyho chata

Tak takto to vyzeralo u mňa s jedlom pred, počas a po krásnom, no náročnom Behu cez Hubalovú :-) ... možno to niekomu z Vás bude pri behaní na úžitok či inšpiráciu.

Katka

A čo Petrík?

U mňa bol jedálniček čo sa týka charakteru stravy podobný, ale konkrétny výber bol trochu odlišný, tak to tu v krátkosti zhrniem:

  • Raňajky deň pred pretekom: tiež grepovo-pomarančová šťava, asi 2,5 litra
  • Desiata: smútik z jabĺk, banánov a naklíčeného ľanu
  • Obed: zo 5 banánov a sušené jablká po namočení
  • Večera: pohánkovo-zemiakové placky s pasírovanými paradajkami a zeleninou - myslel som, že ich narobím viac a vezmeme aj na chatu, ale väčšina mi nešla odlepiť z papiera na pečenie, na ktorom som to robil, tak skončili v komposte :D - vo výsledku som zjedol placky asi zo 600g zemiakov a 400g pohánky (vyzerali hrozne, tak sa nedostali na fotky :D )
  • Ráno pred behom: zo dva litre šťavy, ale navyše oproti Katke som si dal aj liter čisto banánového smútika asi 2 hodiny pred behom
  • Počas behu: asi 20 ks čerstvých ďatlí
  • Po behu: 2 litre smútika, čo spomínala Katka, potom asi o dve hodiny zo 6 banánov vcelku a asi 6 mandarínok
  • Večera: spomínaná ryža na Holubyho chate

Petrík
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu TNJK01.
Facebook
Instagram

katka.janurka
Instagram
Komentáre:
16-03-2015 16:22

Ste super...vdaka moc za inspiraciu;-)
16-03-2015 16:32

...ozaj..co pijete pocas behu?
16-03-2015 18:30

Ja uprednostňujem čistú vodu, keď je na občerstvovačkách napr. čaj alebo ionťák, obyčajne si nedám. Väčšinou si nosím vodu aj so sebou v bežeckom opasku - 0,5l.
16-03-2015 18:38

Lenka, ďakujeme veľmi pekne :) ... sme radi, ak inšpirovalo. Ja osobne tiež pijem väčšinou čistú vodu, v bežeckom opasku takisto 0,5 l fľaška. Sem-tam som si dala čaj s cukrom (napr. Beh cez Klin - na vrchole Klinu v Západných Tatrách, kde fúkalo a bolo chladno a ten teplý čaj fakt dobre padol, hoci som mala vodu aj datle so sebou)... no ak som si dala napr. minerálku alebo nejaké neidentifikovateľné sladené vody na občerstvovačke, bolo mi to skôr na škodu - napr. po minerálkach sa mi dosť pri behu grgá a potom človek nestíha toľko s dychom :D ... A hlavne, zatiaľ sme ešte nebežali také dlhé behy, aby sme si s čistou vodou nevystačili - keď sa dostaneme postupne na dlhšie vzdialenosti, zrejme už budeme musieť zvážiť niečo na štýl ionťákov, pridanej soli vo vode alebo napr. osobne by som rada v takom prípade vyskúšala kokosovú vodu, že čo to spraví, prípadne s medom ešte. Uvidíme :) ... zatiaľ teda čistá voda vyhráva ...
14-09-2016 09:37

na 24 km strasne vlea
Informovať ma o nových komentároch
© 2018 by Janurky - Peter Janura, Katarína Janurová