Priatelia, zrejme ste už pred nedávnom u nás zaregistrovali, že sme sa pustili do húfneho bivakovania-širákovania a prespávačiek vonku, mimo tepla a pohodlia domova. :-) Ako, kde a prečo sa dočítate viac v našom úvodnom článku Spúšťame: Projekt ŠIRÁK.

Podstatou tohto projektíku je po dobu najbližšieho 1 roka naša snaha stráviť aspoň 100 nocí "pod širákom" – v prírode, pod hviezdami a holým nebom, bez stanu. Začali sme od Veľkonočných sviatkov - čiže od piatku, 25. marca 2016. Do tohto dátumu v roku 2017 sa aj pokúsime Projekt Širák, pokiaľ možno, úspešne dokončiť. :) Tu môžete priebežne sledovať naše počínanie - mapku, drobné príbehy a fotovýcuc z jednotlivých výletov. A ak Vás zaujíma fotiek viac, nazrite do fotoalbumu na FB.

Za veľkú inšpiráciu s vytvorením širáckeho loga a srandovný náčrtok ďakujeme Marošovi Meškovi z gekonsport.sk - bez Gekona by nám to totiž zrejme ani nenapadlo, takže díki! :)

Chceme byť bližšie k prírode, viac vonku s našimi hafušami a spoznať lepšie ľudí, nových aj "starých" ... Pridajte sa k nám! :)

Širák 001
Širák 009
Kalvária Ruskovce
Širák 010
Slnečné skaly (+ Širák 011)
Širák 012
Širák 031
Pod Strážovom
Širák 032
Recesný širák na záhrade ( +Širák 033 )
Širák 034
Nočný výstup na Inovec
Širák 035
Humience
Širák 036
Chata pod Chlebom
Širák 037
Harmanec, Ultra Fatra a Ružomberok ( +Širák 038 )
Širák 039
Markovica
Širák 040
Chata Magura
Širák 041
Starigrad, Paklenica, HR

Širák 041: Starigrad, Paklenica, HR

Pod širákom sa dá príjemne nocovať aj na dovoľenke na kamennej pláži (28. augusta), z jednej strany voňavé borovice a cvrlikanie cvrčkov, nad hlavou million stars hotel s krásne viditeľnou mliečnou dráhou, vpredu rozprestierajúca sa rozvlnená hladina, počúvať a zaspávať pri šume mora, cítiť ten svieži morský bylinkový vzduch a panicky tŕpnuť, či si z Vás kraby v noci neurobia vojenskú základňu pri vpádoch proti planktónu. :) Proste má to čosi do seba. Ale ňi, krabce sú kamoši. *heart* K.

Širák 040: Chata Magura

40.-ty širáček sme dali v sobotu 20. augusta na domáckej pôde Malej Fatry. Večer za tmy sme si to šľapali z Kľačian za sprievodu dunivých tónov z koncertu Iné Kafe dolu v meste, vyšli sme na chatu, kde hrala na plné pecky hudba od Iné Kafe :D a privítali nás milí barmani a veselá partia Moravákov, ktorí nám od prvej do poslednej sekundy dobrosrdečne túžili nalievať desiatky poldecákov tvrdého alkoholu a rôznych bohovíc, domácou čučoriedkovicou nekončiac ... :) Pri toľkom opakovaní "ďakujem, ja si naozaj neprosím" som sa zamýšľala nadtým, že čím to je - pokiaľ slušne odmietate tvrdý alkohol, ľudia Vám ho aj tak nalejú a potom si zoberú príliš k srdcu to, že ho nevypijete, až sa môžu priam uraziť a vyslovene nahnevať ... akoby ste odmietali ich ako osoby? A pritom to tak vôbec nie je. :) Vy len jednoducho máte mnoho dôvodov niečo také do seba nedávať (alebo si tak maximálne odchlipnúť), zároveň rešpektujete, že niekto to piť chce vo väčšom a je mu tak dobre, no taktiež chcete byť rešpektovaní vo svojom rozhodnutí a nebyť nepitím "spoločensky tlačení" do pozície toho zlého či nudného ... No, každopádne mám dosť zmiešané pocity vo vzťahu k alkoholu, ale je to zaujímavá téma aj s tými dopadmi na správanie ľudí a celkovú tú "kultúru okolo toho", nemyslíte? :) Vlastne rovnaké je to aj s jedlom napríklad ... Nuž aľe, po pretancovaní x-hodín som krivo chodiaceho Petríka, ktorý neodolal náporu a intenzite núkania :D, s pomocou sympatickej ochotnej barmanky uložila pri chate do spacáku, ja som si ešte pokecala s ostatnými a pobrala som sa tiež na spánok. Ráno, kým sa pokrčený Petrík spamätával, som šla partiu odprevadiť smerom na Suchý a trošku som si tam v tom krásnom machom obrastenom voňavom lese pobehala *heart* Inak, musím verejne pochváliť Petríka za to, že sa rozhodol a už 3. týždeň vôbec nepije. :) Nech sa Ti v tom darí, kým to tak budeš chcieť a cítiť ... :-) Je to inšpirácia aj pre mňa, buďme pánmi svojich návykov, nie obete svojich zlozvykov. K.

Širák 039: Markovica

V sobotu 6.8.2016 sme si fajne zabežkali a pokecali s kamoškovcami v rámci priateľského "preteku" Hard Sun z Novej Dubnice na Omšenskú Babu a niektorí aj naspäť :) Super partička sa zišla, takže Janurky spoločensky vyživené na 100%. :) Šantiace hafuše, drievka ... K tomu blato, bahno, mokrá hlina, hlinená voda a vôbec. :D Dyne, melóny, banánové čipsy, Julkina fantastická paradajková polievočka a pečená cuketa, na námestí sorbet lesná zmes. Večer 39. širáček na priľahlom grúni Markovica (horná ľavá foto). :) Krásny červený západ slnka, ružové oblaky, hviezdne nebo ... *heart* Ďakujeme! K.

Širák 037: Harmanec, Ultra Fatra a Ružomberok ( +Širák 038 )

V rámci horského behu Ultra Fatra (cca 56 km a 3840 m+) ... V piatok sme sa vybrali z Ruskoviec do Martina, z Martina do Bystrice a z Bystrice do Harma(ta)nca, aby sme zložili pod širák naše na nadchádzajúci výkon našpanované telesné schránky v areáli miestnej školy. To je tak, keď máte k dispozícii na spanie telocvičňu, ale radšej sa v mene projektu zložíte za rohom pri kope štrku, muriva, dlaždíc a vôbec ... a v noci hučia okolo sem tam kamióny. A ešte na Vás aj naprší. A to len preto, že s Vami nocuje aj mr. Knížat. Pretože vždy, keď on širákuje, tak prší. ;D Každopádne, vyspali sme sa kupodivu dobre, neplánovaný budíček o 5:00 v podobe pána, čo nám ponúkol sa ísť umyť a nabrať si vodu do miestnej kotolne. :D 6:15 už nasadnutí v autobuse, čo nás kúsok ku štartu odviezol, mierne mrznutie do 7:00 a štart UltraFatry - hneď sme sa rýchlo zahriali. :) Čakalo nás niekoľko znamenitých grúňov a celý nádherný hrebeň Veľkej Fatry za odmenu. Počasie krásne, no horúce. Limit 13 hodín. Moji rodičia nás prišli povzbudiť na Ploskú, cca do polky trasy. :-) Petrík sa skvelo umiestnil - 9. miesto s časom 8h53min. Ja som šla do toho s tým, že limit nedám a bude mi to trvať aspoň 14 hodín - aj čelovku som si zbalila k tomuto očakávaniu. Ale som sa fest snažila, hecla sa a na občerstvovačkách si odtŕhala jedlo od úst (no, to zas nie), len aby som to stihla :D - podarilo sa za 12h34min, do cieľa v dvojici s mr. Knížatom. :) Šťastko! Zážitok, na ktorý sa len tak nezabúda. Jeden z najťažších behov a pretekov pre mňa vôbec a zároveň jeden z najkrajších víkendov, v ktorom sa spojilo toho toľko, čo mám rada. <3 :) Veľké ďaku - nielen Petríkovi, Kubkovi z rodu Vrán, mr. Knížatovi, Palimu od Medveďov, ale všetkým, s ktorými som mala možnosť pobehnúť, poplaziť, pokecať, pozdieľať dojmy a momenty z tohto super podujatia ... A áno, obaja sme to zabehli v Luna sandálkach, k našej najväčšej spokojnosti i bezpečnosti. :P Po behu troška áfterka v podobe ládovania sa jedlom a potom sme sa išli na 38. širák zložiť hore na kopec na kalváriu s výhľadom na nočný Ružomberok. :-) K.

Širák 036: Chata pod Chlebom

Zo soboty na nedeľu (23. - 24. júla) sme si parádne užili prírodu v Malej Fatre spojenú s nocľahom pod hviezdami kúsoček pri Chate pod Chlebom. :) Partia sme sa zišli čo-do počtu obstojná a vskutku srtcu príjemná - klasicky Janurky 2 ks a k tomu sandálkový Robo, Peťka Šestka, Michalko Maťa brata Hudáka :D, Peťo od Knížatov, Tomáš od Kováčov a pomedzi to aj neplánovane sme stretli ďalších kamarátov. :) V nedeľu ráno budíček 4:15 a šuchceme sa na nezabudnuteľný východ slniečka z vrcholu Chlebu - Petríka sme nechali spať, pretože pred obedom bežal ešte Beh na chatu pod Chlebom zo Zajacovej (16. celkovo s časom 31:53 :) ). Ja som tušila, že budem na behanie lieň, tak radšej ten východ slnka, ktorý vyšiel úplne parádne - až pol hodinku potom sa zatiahli mračná a hmly. :P Potom sme šli na chatu, žrali dyňu a neskôr pofotiť bežcov. Po konci behu sme sa ešte vyšplhali na Veľký Kriváň, kde na nás ale zľahka napršalo, pofúkalo a výhľad žiaden. Samozrejme, že pánko Kriváň sa z mračien odkryl hneď ako sme zišli naspäť k chate, ale to už tak býva. :D Tam sme ešte pokecali, prišiel aj môj brácho Motúz, aj Julca sme stretli, no veru parádne nám všetkým bolo. Ďaku mocne! *heart* K.

Širák 035: Humience

22. - 23. júla - takto krásne, ba priam prenádherne, nám prírodička priala s počasím z piatka na sobotu, keď sme si dali 35. širáčik v zložení Janurky, Hafurky - Beníček s Conie a kamoškovia Lucka a Maťo z Crimson Photography. :) Začali sme z Bystričky už za dosť neskorej večernej hodiny, takže lesmi sme stúpali za pološera až tmy a zrejme sa nám podarilo aj milého pána macka prekvapiť, hoci sme ho len počuli a nevideli v tieňoch stromov. Batoh bol prekvapivo ťažký, alebo to len ja nevládna? Každopádne, v takýchto situáciách vždy docením málosť vecí, ľahkosť bežibatôžka a rýchlejšieho tempa, všetko je akési rezkejšie. :) Na Humience sme sa vyšplhali asi po desiatej, kúsok pod vrcholom nás svojou krásou prekvapil vychádzajúci krvavočervený mesiac, osvetľujúci hory a Martin pod nami. Ráno o piatej sme si privstali na východ slniečka, vykláňajúceho sa spoza malofatranského Žobráka, hafuše sa šantili s drievkami, všetko som to vychutnala očami i objektívom a uložila sa znovu na schrupnutie si. :) Poleňošili sme ešte pár hodín, kým nás horúčava nevyhnala zo spacákov a pobrali sme sa naboso po hrebeni na Krížavu k vysielaču. Túto časť rozľahlých lúk s mäkkou trávou, pretkaných kosodrevinov a vôňou kvetov, veľmi ľúbim a ani neviem, prečo tu nechodím častejšie. Napravím. :) Zišli sme na Stráňach a peško, už za riadnej páľavy, ešte až domov na Podháj ... :) Ďakujem! K.

Širák 034: Nočný výstup na Inovec

Z piatka na sobotu (15. - 16. júla) sme nielen testovali sandálky našej výroby, aľe ba veru sme aj v širáčenstve pokračuvali! :-P Podvečer sme si dali jeden zrýchlený presun po zelenej značke na vrchol Inovca, kde nás na rozhľadni skoro odfúklo a naspäť dolu do Mníchovej Lehoty, potom od desiatej sme si vyšľapali po červenej značke druhýkrát pohodovo turisticky už aj nabalení v dave tradičného hromadného výstupu. :-) Požehnane nás bolo a po polnoci sme sa presunuli kúsok pod vrchol mimo vetriska-fučiaka k ohnisku do chátrajúceho rekreačného a značne postapokalyptického areálu, kde sme sa zložili na prespánok. :) Hafušiam sa po takejto výdatnej prechádzke dobre spalo, Conie ma hneď vysáčkovala z karimatky a Beniček mal množstvo záujemcov (obetí) o hádzanie drievok, takže šťastko bol nadmieru. :D Ďaku mocne za spoločnosť všetkým, čo sme pristretli, no najmä Petríkovi zo Škriatkova, Kubkovi z Vranieho rodu, Jirkovi ušatému vysmátemu, malému Šimonovi, milej Miladke a Mariánovi Nairamovi aj za spolunocľažníctvo. :) K.

Širák 032: Recesný širák na záhrade ( +Širák 033 )

Víkend 8.-10. júla sme mali povinnosti okolo domu a zveratiek, takže do hôr a na grúňe sme výnimočne nezavítali, no o to viac sme si užili garden party a spoločnosť skvelých priateľov, s ktorými je absolútna radosť stráviť čas. *heart* Hodovalo sa od večera do rána, ovocné zmrzliny, smoothies, pečené zemiačky a tofu v hraške a inuô... k tomu sa hromadne vyrábali handmade bežecké Janurko-sandálky model Frapky 1.0 :D (ďakujeme za super inšpiráciu s postupom Martinovi Rollovi :) ) a dali sme si za obedňajších horúčav aj veľmi pekný 13 km bežík na priehradu. Ďakujem Vám veľmo Petrík, Katty, Kubko, Sveťka, Julka, Peťka Šestka, sandálkový Robertiček a hafuše :-) ... K.

Širák 031: Pod Strážovom

Z pondelka na utorok (4. - 5. júla) sme pokračovali v širáčku a to nad Zliechovom, na lúke pod vrchom Strážov, kde nás pod svoje koruny prichýlil snem stromvládcov. Skupina sme boli veru početná, zišlo sa nás čo-do množstva až 60 prštekov. :) Aneb v preklade, boli sme traja - Janurčatá a Kubko z rodu Vrán. :D Každopádne, západ slniečka sme nestihli, lebo Petrík zabudol kúpiť pivo so sebou (čo je pre neho tragédia :D) a zasedeli sme sa na terase zliechovskej krčmy v rozhovoroch s miestnymi podguráženými báčikmi, ktorí však boli úplne bohovskí. :) Oheň nám pomohol sa ohriať, pretože bolo prekvapivo chladno. V noci hviezdy a kde-tu svätojánske mušky. Ráno sme sa pobrali dolu do dediny k autu, zhodili veci, dosýta sa nažrali sladučkej dyňe, odkrojili si nechtiac z ruky za sprievodu trošky krve (ja :D) a pokračovali sme polobežíkom nahor na Strážov, ktorý nám ponúkol krásne výhľady, vône materinej dúšky a vôbec. K tomu cestou dolu vodopád, rozpadnutá útulňa a ďalší grúň, ktorému od zlosti ani na meno neviem prísť. :D Tak lebo do strmšieho a nekonečnejšieho kopca som ešte asi nešla a to mám len pár dní po Malofatranskej 50-tke. :D Celkovo teda čosi pod 13 km s 950 m stúpaním a záverečný zbeh bol priam parádny, lebo som sa dostala do "vlčej zóny" - keď sa Vám v krásnej prírode znenazdania beží tak dobre a rýchlo, že žiaden strach ani obmedzenie, len flow v nohách a v duši, až mi Petrík nestíhal. *YES* :D Potom sme ešte chceli dať Vápeč, aľe turistická značka bola zatarasená súkromným pozemkom, tak sme to vzdali ... Krásny dvojdeň! K.

Širák 030: Terchová pred MF50

Znovu sme sa zúčastnili s Petríkom na diaľkovom pochode a horskom ultra behu Malofatranská 50-tka (cca 56 km a 4000 m+). :) Večer pred akciou sme širákovali na kopčeku nad registračkou v Terchovej spolu s Kubkom z rodu Vrán, Jirkom Horníčkovie a mr. Zymberičom. :) Moc sme toho nenaspali, teda minimálne ja :D - tak dve hoďky možno, ale načo je človeku spánok pred výkonom (deti, neberte si príklad). :D Každopádne, moja vízia bola jasná na toto veľmi náročné podujatie - prežiť, ísť len z malej časti behom (možno 17 km?) a hlavne užiť a vyskúšať si to celé v Luna sandálkach, čo je moja doteraz najväčšia vzdialenosť v nich - a takto na fotke dolu vpravo vyzerali moje nohy po tejto štreke. :) Žiadne otlaky, bolesti ani ništ, ľen vrstvička prachu. :D Obaja s Petríkom sme teda trať absolvovali v Lunách :) On len cca 5 mesiacov po zlomenej nôžke to dal v čase 9h 57min na krásnom 13. mieste. :) Ja som to nakoniec dala až za 15h 07min na 100. mieste, ale bolo to celé super, krásna príroda, prekonávanie sa, dolu z Veľkého Rozsutca môj strach z výšok a "exponátov". :D K tomu starí aj noví priatelia ako občasný doprovod na trase (ďakujem najmä Maťovi Babejovi, Peťovi Knížatovi a Michalovi Bistárovi), keď sme sa dobehli či odbehli. :) Veľmi ochotní a milí ľudia na občerstvovačkách, ktorí radi pomohli a obslúžili. Teplo v porovnaní s minulým rokom bolo asi o 3 stupne znesiteľnejšie, aľe aj tak to bolo "peklo" :) ... no peklo v raji! Malá Fatra je prosto srdcovka <3 Ďakujem za možnosť takéto niečo zažiť a zdieľať to s dobrými ľuďmi! K.

Širák 029: Za domom na lúke

Z 30.6. na 1.7. sme si dali rýchly širáček č. 29 v ľudskej trojici a hafušej dvojici a to ľen tutoľa kúsok za domom v Martine, na našej obľúbenej stránskej lúčke pod Martinskými hoľami, na ktorej som strávila mladosť (no dobre, mladosť som strávila skôr za počítačom, ale no ... :D). Stretli sme sa s Peťkou na polceste medzi našimi domovmi a keďže sme nestihli západ slnka, tak o to viac sme fotili seba. Tak teraz to strpte. :D Každopádne, skoro toľko komárkov sa vyrojilo, že by ste sa v nás krve nedorezali, až kým Petrík nezakúril slamou a nevydymil tie cuciaky. Potom už bolo fajn. Svätojánske mušky lietali znovu všade okolo a v lese vytvárali tajuplnú atmosféru, toto obdobie je čarovné. :D V noci bolo veľmi pekne vidieť mliečnu dráhu, hafuše vkuse drievká nosili a číhali, kto sa v spacáku pohne. Ráno nás privítal krásny východ slniečka, avšak za sprievodu nového komanda komárkov, ktoré nás celkom rýchlo vydurilo domov. Čaká nás večer ďalší širák a ráno štartujeme s Petríkom na Malofatranskej 50-tke. :) K.

Širák 027: Selenec ( +Širák 028 )

Od soboty do utorka (25. - 28. júna) sme strávili necelé 4 dni a 3 noci na chate v Selenci - za Čertovou bránou v Gaderskej doline. :) Bola to sešlosť vskutku rodinná a štvorgeneračná - mám rada, keď sa takto raz za čas zídeme zo všetkých kútov. :) Z troch nocí sme dali dve pod širákom, z toho prvý širák aj s maminou a druhý samé Janurky. Prišli nás pozrieť na bikoch aj kamaráti z Crimson Photography, Lucka s Maťom. Ďaku. :) Počasie bolo celkom dobré, no búrkovo-dažďovo nevyspytateľné, tak sme sa bohužiaľ radšej neštverali do grúňov Veľkej Fatry. Avšak sme si neskutočne dobre oddýchli. Aneb, keď celý deň nevidíte telefón, nemáte signál, neviete koľko je hodín a vlastne Vás to ani netrápi, pretože sa nemáte kam ponáhľať a ste len Vy, príroda a jej krásy. Čas nám spríjemňoval zurčiaci studený potôčik, do ktorého bola radosť hodiť sa každý deň rozhorúčení po behu dolinkou, hodovali sme na výborných červených dyniach počas dňa a ďalšom ovocí, k tomu večer nejaká zeleninovo-zemiaková polievočka. Pozerali sme veľa do ohňa, počúvali koncerty vtáčkov, obdivovali mnoho druhov nepoznaného hmyzu, hrali sa s detičkami pri potoku, rozprávali sa s deduškom Večerníčkom či len tak pospávali, pretože na tomto mieste sa jednoducho geniálne spí. :) A čo bol ďalší hajlajt? Pred zotmením vždy poletovali stovky svätojánskych mušiek všade navôkol. Nádherné divadlo, ktoré by som priala vidieť každému ... :) Vážim si a ďakujem za to. K.

Širák 026: Bukovianska skala

Z piatka na sobotu (24. - 25. júna) sme pokračovali v širáctve nad dedinkou Krásna Ves, smerom na Baske - na Bukovinskej skale. :) Zišli sme sa štvorica - tri chľapi a jedno žieňa. Petrík, Peťko, Kubko a Katka. K večeri sme najprv hodovali na dyni na prírodnom kúpalisku v Krásnej Vsi, potom sme sa presunuli do grúňa na skalu, kde Petrík udržiaval oheň a svoju pivnú hladinu. :) :D Aj ja som si po dlhej dobe dala jedno pivi a tradične zas hodiny vyškerená lietala po lese a bolo mi ešte viac super. Obdivovali sme svätojánsku mušku (bola len jedna), počúvali cvrčky, hľadeli do ohňa a v noci na veľmi jasný mesiac, ktorý osvetľoval všetko naokolo. Bolo tak teplo, že sa dalo spať odokryto. Veľa sme však toho nenaspali - ja možno 1,5 hodinky, lebo nás stihol aj lejak a potom sme boli celí mokrí. Ráno krásna prechádzka so srnočkami, dyňové hody a šup o 10:00 na štart bežeckých pretekov DUS ho Cross do Krásnej Vsi :) ... Bolo skvelo, ďakujem veľmo! K.

Širák 025: Pod Vápčom

Z pondelka na utorok (20. - 21. júna) som si dala trošku do tela v podobe 30 km túričky s 1500+ m stúpaním s kamarátmi Jirkom a Palim. Vybrali sme sa v tejto trojici z Trenčína, s Palim značne naboso - až kým sa od nás neodpojil v Trenčianskych Tepliciach. Bol to zápas s blatom a šmykľavými bahnami. Ten pocit, keď prepletáte nohami a pritom stojíte na mieste. :D S Jirkom sme ešte pokračovali cez Omšenskú babu až pod Vápeč, kde nás z práce podvečer čakal Petrík s rozloženým ohňom a poživňou, poblíž jazierka a prístrešku - pohodlie ako doma, ba ešte väčšie. :) Ideálne miesto na 25. širák - už jedna štvrtina projektu za nami! :) Nakoniec, keď som sa už unavená myšlienkovo odlenivela, že pôjdem ešte hore na Vápeč, mi Petrík z vrcholu píše, nech nejdem, že sa zdrúzgam - čo tak blatisto tam je. Tak som aspoň išla popozerať západ slnka kúsok. :) V noci nám aj spŕchlo chvíľku, ale inak sme sa sviežo vyspali. Ráno Jirko pokračoval v túre, Petrík išiel do práce a ja som si trochu poklusala na Brezine, kým som sa dostala k vypaľovaniu domov. :)

Širák 024: Turčianska Štiavnička

Taktok sme zo soboty na nedeľu (18. - 19. júna) širákovali s ľúbeznou partiou v zložení: Janurky, Peťka, sandálkový Robertiček, Jirko, Julka a hafuše. :) Zúčastnili sme sa slovanskej oslavy slnovratu pod Duninom, pozorovali sme blčanie obrovskej vatry, ako ľudia spievajú a tancujú a zažili sme veľmi špeciálny západ slnka - to totiž zrovna z tohto miesta zapadalo priamo na centimetrík presne v priesmyku medzi Polomom a Kľačianskou Magurou. :) Nevídaný úkaz pre mňa, nadchlo ma to. Na prenocovanie sme zvolili kúsok na lúke povyše, aby sme mali výhľad na kotlinu a východ slnka. Beniček si v túto noc plnil svoju strážnu funkciu tak dobre, že vybrechoval asi dve hodiny vkuse na ľudí v protiľahlom kopci - tak sme toho naspali o čosi pomenej, aj keď Petrík spal ako zarezaný a ráno o ničom nevedel - čo mi je doteraz záhadou, lebo ja som už mala kvalitný rozospatý nervík na krajíčku. :D Ráno nás vytrhol zo spánku nečakaný útok traktora obracajúceho seno, tak sme museli chytro utekať s vecami. :D Dali sme si krásnu prechádzku Teplickými serpentínami na vŕšok Kríž, Beniček hádzal do jazierok bomby, Conie mu skúšala kradnúť drievka a príjemne (už bez nervíku :D) sme začali ďalší deň :-)

Širák 023: Chata pod Suchým

Z piatka na sobotu (17. - 18. júna) sme konečne po týždni a pol znovu širákovali - už nám to chýbalo! :-) A ubehlo 20 širákov, kým sa k nám znovu pripojil aspoň na časť večera aj Rišiak Zvolánek, ktorý sa už tradične išiel prebehnúť Malou Fatrou s bežiparťákom Maťom Kovalie - spolu týždeň predtým dobehli posledný úsek 140 km ultra pretekov Stefanik Trail, na ktorom Rišo s prehľadom dobehol prvý a Maťo mu robil pacera. Gratulujeme!... My sme si to vyšľapali zo Strečna cez Starý hrad s Peťkou Fraštiovie v konverzačnom tempe, Petrík letel ako víchor napred, aby nám (sebe :-D) robil pivnú kulisu. Cestou krásne prebleskovalo slnko pomedzi stromy, hore pri chate sme akurát vychytali západ slniečka sponad ohrady pre kozencie, pred nami sa trblietalo vodné dielo Žilina. Na chate sme hrali Čierneho Petra a čakali na chalanov, kým dobehnú z Terchovej - až cca o desiatej večer. Ešte sme s nimi potiahli, čo sa dalo, aby sme si užili ich prítomnosť, kým budú ráno pokračovať v ceste. A pobrali sme sa nazad do ohrady, aby sme v nej sklonili svoje unavené telesné schránky. :-) V sobotu ráno chytro dolu, aby sme o 10-tej stihli štart behu do vrchu Fačkov - Kľak. Vďaka fšem, bolo super. :-)

Širák 022: Folkušová - Boriny

V nedeľu 5. júna sme si zabehli v Luna sandáločkách Beh na Zniev - Petríkove prvé preteky necelé 4 mesiace od zlomenia nôžky! (To je muž!!!) :-) A z nedele na pondelok sme poširáčili medzi dedinkami Ďanová a Folkušová v Turci, v objatí lesov, lúk a hájov :) V zložení štyri ženy a dva chlape :) - Janurky, hafuše, Peťka Šestka a Kiko Kapustičkovie. Založili sme si provizórny ohník s profesionálnou protipožiarnou ochranou v podobe hlinených múrov ukradnutých z rozrýpaného diviakoviska na výstrahu pred kliešťami vo vysokej tráve. :D A veru, minimálne a výnimočne ja som nemala ani jedného. Hafuše sa radostne bláznili a ten východ slnka, ktorý dozlatista zalial všetko naokolo, stál za všetky drobné. :) Pohodička nad pohodu, už sa nám poriadne ani doma spať nechce. Tak! :)

Širák 021: Súľov lúka

Zo soboty na nedeľu (4.-5. júna) sme sa zúčastnili áfterky THZ - Tradičného Horolezeckého Zrazu v Súľove :) a keď už je tam človek do noci - počúva super harmonikársko-saxofónovú skupinu SherpaBand, tancuje a spieva, tak čože by rovno aj širákovať nešiel, však? :) Postretávali sme kopu skvelých ľudí a mnohí z nich nám zarezonovali v duši. K tomu širáčik nad Súľovom s výhľadom na malebné Súľovské skaly. :) V zložení Janurky, Kiko, Kubko a Radko. :) Ráno veľmi pekná prechádzka do lúk a lesov, ktorá ma fajne naštartovala na poobedné preteky Beh na Zniev a ďalší širák. :) Vďaka Vám, priatelia :) Celkom zaujímavo a zároveň už nevyspato sa človek cíti po troch nociach vonku :D ... K.

Širák 020: Necpaly cyklo-rozhľadňa

Prvá pätina projektu za nami! :) Z piatka na sobotu (3.-4. júna)) sme prenocovali pri cyklo-rozhľadni nad dedinkou Necpaly. Cestou do Turca sa rozlievalo všade mäkké slnečné svetlo, tak to chcelo aspoň rýchlu prechádzku s výhľadmi. :) Potom sme vyzdvihli tetu Kapustičkovú a už za tmy prišli k rozhľadni. Spev, tancovačky, hádzanie drievok hafušiam a pozorovanie nočnej oblohy. Ráno potešil aj východ slnka a nečakane sa pri nás objavil bežiaci Thom, ktorý nemohol ísť večer, tak nás prišiel aspoň zrána pozdraviť. :-) Odtiaľ sme sa vybrali nesúťažne do Veľkej Fatry na beh Krížna Krížom Krážom, kde Petrík pofotil bežcov po trase aj na vrchole Krížnej a ja s Kikou a hafurekmi sme sa poprechádzali kdesi do polky. :) Príjemne strávený deň a večer nás čakal ďalší širák ... K.

Širák 019: Dúbravské skaly

Zo stredy na štvrtok (1.-2. júna) sme sa v rámci pracovného týždňa vybrali prenocovať na Dúbravské skaly kúsok nad Trenčianskymi Miticami, odkiaľ pochádza aj známa minerálka Mitická. :D Spoločnosť nám robili hafuše a dvaja kamaráti - domáci, ktorí to tam dobre poznajú. :) S malým Šimonom sme sa vyšvihli nahor na skaly tesne pred zotmením, poopekali sme oheň, pohádzali drievko labkám a pred spaním nás ešte v rýchlosti na skok došiel pozrieť Gekôň Maroš z GEKON sport.sk :) Večer hrozivé mraky vyzerali na búrku, no na noc sa odtiahli a poskytli priestor hviezdnej oblohe. :) Ráno pred piatou sa znovu vynoril z lesa Gekôň a pozoroval s nami východ slnka, čo-to aj pofotil a pohádzal drievka hafušiam, kým sme my boli leniví vyliezť zo spacákov. :) O pol šiestej šup dole, Petrík do Trenčína a ja som si so psami trošku odbehla domov ... :) K.

Širák 018: Vlčanová - Mošovce

Z nedele na pondelok (29.-30. mája) sme si takto hoveli pod širáčkom na vŕšku Vlčanová pri Mošovciach, kam sme prišli pozrieť tetu Kapustičkovú. Počasníci hlásili na noc dáke búrky, aľe reku jasná obloha a západ slnka veľmo pekný, jedine hromy-blesky v diaľke nad Prievidzou, tak azda bohapusto klamú a nás to obíde. Petrík pre istotu zmajstroval aj provizórny prístrešok. Za tmy došiel aj Thom z turistickej úderky tyger.sk, ktorý valil na bicykli zo Žabokriek a to netušil ešte, že len preto, aby zmokol, spadol z bajku a nevyspal sa. :D Ale nie ... pri zaspávaní na nebi ani mráčka a dokonca bolo asi najlepšie vidieť hviezdy zatiaľ zo všetkých širákov. :) Tak si pekne drichmeme - za sprievodu chrápajúcej boxerky Ebbie, až ma v noci hulváti zobudia, že balíme a ideme radšej dolu, do areálu kúpaliska, na krytú terasu. Ja chvíľku rozospato nechápem, ale keď si všimnem že na mňa leje a počuť hromy, tak reku dobre. Hafušiam to nevadí, Ben by furt len to drievko sledoval. :D Ako schádzame dolu, tak pršať prestáva. Postrašilo len? Ale skladáme sa radšej na terase a pokračujeme v spánku. No a keďže neklamali, tak nie že by potom prišla taká búrka, že lialo skoro až do rána ... ale hej. :D A ráno frčíme rýchlo smer Trenčín, Petrík do práce ... K.

Širák 017: Čremošné - Lazy

Noc pod hviezdami sme strávili aj nad dedinkou Čremošné v Turci - a to z nedele na pondelok (22. - 23. mája), keďže Petrík mal voľno po službe. :) Rozmýšľali sme, kam ísť a už sme boli aj celkom zmohnutí po predošlých za sebou idúcich širáčkoch (Čihoc, Hričovský hrad), tak sme namiesto hôr zavítali na lúky-lesy. Kiko nám ukázala tento krásny svetakút, na ktorom sme doteraz neboli. :) Takže v trojici ľudu a k tomu 3 hafuše - Benik, Conie a Ebbie. :) Znovu raz zážitok veľmi príjemný, nebyť silnejšieho vetra, tak by to bol už pocitovo letný večer. K tomu západ slniečka nad Martinskými hoľami, ktorého lúče premieňali lúčne steblá na zlato. Poopekali sme pri ohníku, ráno som si o 5-tej privstala, kým rochníky driemali a šla poobzerať východ slnka nad Veľkou Fatrou, k tomu vybiehali ovečky na pašu a Koník sa vyváľala vo všetkých lajnách, ktoré cestou našla. :D Potom sme pospali ešte do ôsmej a šup domov. :) K.

Širák 016: Hričovský hrad

Zo soboty na nedeľu (21. - 22. 5.) sme dali zatiaľ rekordný širáček v počte účastníkov - 11 ľudkov + 1 hafuša! :-) Parádna večerná sešlosť pri Hričovskom hrade, ktorej predchádzala výdatná prechádzka z veľkej časti naboso - zo Súľova cez Súľovské skaly. :-) Počasie nám prialo, západ slnka, príjemné teplo aj v noci, počas dňa aj večer pri ohni plodné debatky a chutné jedlo. Ráno sme pobudli na hrade s výhľadmi do šíreho okolia, pozorovali letiace balóny, pasúce sa ovečky a netypický uhol pohľadu na Rozsutce v diaľke. :) Ďakujeme za spoločnosť - Kiko, Peťka, Lucka, pán Huváč, mr. Zymberič, Vladko, Radko, "malý" Šimon, Braňo a boxerka Ebbie, ktorá chrápala celú noc hlasnejšie ako 11 ľudí dokopy (aj keď Petrík sa jej snažil konkurovať). :D K.

Širák 015: Čihoc

Zo štvrtka na piatok (19. - 20. mája) mal Petrík voľno pred nočnou službou, tak sme ranné nevstávanie využili na ďalší širáček, a to v Strážovských vrchoch na Čihoci. Išlo sa s hafušami a naším už tradičným čestným členom - Kikom alias tetou Kapustičkovou. :) Musíme si užiť jej fyzickú prítomnosť, kým neodcestuje na Island, lebo potom to bude "už len o duši", stalkovaní jej barsfajných fotečiek a o hlasových správach v schránke. :D Príroda nad Jankovým vŕškom je veľmi pekná, cestou nahor sme mali možnosť vidieť nezvyčajný ohnivočerveno-ružový kotúč slnka pri západe, bez výrazného farbenia ostatnej oblohy - avšak na fotku to kvalitne nedal, bolo málo svetla. :) Na Čihoci sme sa ohriali pri tamojšom ohnisku, pričom sme mali už plné zuby hádzania Beníčkových drievok, tak všetky končili v ohni za sprievodu jeho vyčítavých očných bielok. Vo výsledku sme však vďaka nemu mali oheň niekoľko hodín, a to bez chodenia po drevo. :D Východ slnka sme nechtiac o trištvrte hodinku prespali, lebo sme debatovali do noci a hoci sme mali nastavený čas na budíku, nenastavili sme konkrétny deň. :D Nevadí, ale je fajn vedieť, že pokiaľ ideme vonku spať o kresťanskej hodine, zobudí nás východ slniečka cca o piatej ráno sám. :) K.

Širák 014: Jahodnícke háje

Ďalší širáček sme strávili z nedele na pondelok (15.-16. mája) medzi Martinom a Žabokrekmi v Jahodníckych hájoch - a to v ľúbeznom zložení: Janurky, hafuše Kiko Kapustičkovie, Lucka a Maťo Huváče (Crimson Photographysti). :-) O zábavu a krásnu prírodu nebola núdza, najprv kvalitná prechádzka cez mesto, lúky a lesy, pozorovali sme západ slnka a šantili sa s hafušami, potom sme do noci tancovali a spievali pri ohni na jednom krásnom upravenom miestečku so studničkou a altánkom v osamotenom lesíku, až sme sa neskôr na nocľažík odšuchtali kúsok vedľa na lúčny kopček nad Kalníkom s výhľadom na celú Malú aj Veľkú Fatru. Conie drichmala na mne a Kike tri centre od mojej hlavy a zohrievala nás. :) Beníček zase strážil svoje drievko na vhodnú príležitosť k hádzaniu, keď sa niekto z nás náhodou pomrvil v spacáku. Ráno nás privítala hra oblakov a lúče vychádzajúceho slnka, zo pol hodinku som ho vychutnala. :) Nakoniec sme ešte skoro na tri hodinky zaľahli a prebudilo nás až varenie sa vo vlastnej šťave, čo tak začalo príjemne pripekať. Totálna pohodička, nebolo sa kam ponáhľať, Petrík mal dovoľenku. :) Poupratovali sme pri ohnisku a šup sa prechádzkou domov. :)

Širák 013: MF Kľak

Zo soboty na nedeľu (7.-8. mája) sme si dali širáček s magickým číslom 13 v milovanej Malej Fatričke, a to priamo na pánu Kľaku. :-) Zostava toť bola ľúbezná, dorazili na nocľažbu s nami aj kamaráti až z Bratislavy, takže menovite: Janurky, "Nedeľky" a.k.a Škadiky :D (Dali a Baška), Kiko Kapustičkovie a Michalko Hudák, s ktorým sme toho hojne aj poobzerali a pofotili z rána (horná slniečková fotka je Michalkova), kým ostatné rochníky ešte tvrdo spali, prípadne tvrdo hundrali, že zo spacáku ešte aspoň hodinku nevylezú :D ... Podvečer sme si to vyšľapali z Fačkovského sedla takmer celé naboso a večer sa niesol v znamení silného vetra, zimyyy, kopy národa s nastavenými statívmi, domáceho kváskového chlebíka a ľudovej piesne "Chleba" od Zóny A (veď viete, "všetko je na k***t " :-D). Noc bola prekvapivo chladná, bol aj mráz, spalo sa na hranici teplotného komfortu - že ešte nie je človeku zima, ale už sa často prebudí zo spánku. Hviezdy nás v noci strážili, slniečko pozdravilo večer aj ráno, k tomu skvelá partia a humor. :-) V nedeľu ešte 20 km beži preteky s 1030 m stúpaním cez Kľak do Rajeckej Lesnej - Deň Víťazstva - Endorfun Trail 2016. Moje 2. preteky v Luna sandálkach za sprievodu krásnych scenérií. :-) Víkend vskutku prežitý naplno. Čo viac si môže človek priať? Mocná vďaka všem. :-) K.

Širák 012: Sučiansky hrad

Krásny 12-ty širáček sme si dopriali z piatka na sobotu (6.-7. mája) na zvyškoch zrúcanín Sučianskeho hradu v Turčianskej kotline. :) Ešte sme tam doteraz neboli, tak nás zaujímalo ako to tam vyzerá, vybrali sme sa teda z dedinky Podhradie za tmy nahor - v zložení: Janurky, Katkina mamina, kamarát Michalko a hafuše. :) Viditeľnosť v lese bola vcelku dobrá napriek tomu, že mesiac nesvietil, tak sme išli väčšinu cesty bez čeloviek, čo bol zaujímavý zážitok pre zmysly. Zložili sme sa vedľa pozostatku zrúcanín a striedavo v noci spali, pozorovali cez stromy hviezdami posiate nebo a hádzali drievko psycho Beníkovi, ktorý len číhal, kedy sa kto v spacáku zamrví, aby na neho hneď hodil bakuľu - hypnotizujúc s nádejou v očiach. :D Bolo príjemne teplo celú noc (asi 7 stupňov) a ráno nás privítal pomedzi zelené lístie východ slniečka, k tomu cesta dolu krásnym lesom a lúčkou nad Podhradím, kde sme sa pokochali ešte parádnym výhľadom na kriváňsku časť Malej Fatry. Veľmo spokojne!

Širák 010: Slnečné skaly (+ Širák 011)

Takmer celý víkend (29.4.-1.5.) sme preširákovali a strávili príjemný čas na otvorení lezeckej sezóny v rámci eventu VÝCHOD SLNKA v kempe Slnečné skaly pri Žiline :) vyšlo super slnečné počasie, do toho krásne prostredie skalnatých vŕškov prepletených chodníčkami, večer pri poriadnej vatre, gitary, bongá a spev do neskorej hodiny, spacáky pod hviezdami, skvelá spoločnosť od rána do noci. :) Prišlo nás aspoň cez deň pozrieť viacero kamarátov, postretávali sme mnoho známych, vychutnali si festivalovú atmosféru so skutočne dobrou partiou. Vďaka všetkým, denným aj nočným spoluparťákom! :-) K.

Širák 009: Kalvária Ruskovce

V stredu 20. apríla sme sa v rámci pracovného týždňa vybrali na ľahký výšľap a širák síce len pár kilometrov od domu, no s čarovnou atmosférou, pri ktorej sme sa cítili takmer ako na horách. :) Išli sme až po zotmení, červeň ešte zľahka napĺňala oblohu na západe a lemovala pohoria, do toho vychádzali hviezdy a pán mesiac svietil jasnou a ohromnou silou. Zložili sme sa neďaleko od Ruskoviec pri "kalvárii" ukrytej v stromoradí medzi poliami, kde sa nachádza aj upravené ohnisko a niekoľko stolov s lavicami. Príjemné miesto pre oddych, k tomu nás v noci strážili hafuše Benik s Conie a milý pán Ježiš na kríži a obrázkoch okolo. :-) Prekvapivo chladná noc, ráno boli polia zamrznuté a vychádzajúce slnko len pomaly otepľovalo kvapky rosy. Petrík frčal domov po šťavu a smútik a hybaj het, do práce. Ja som sa ešte poprechádzala so psami. Skvelý štart do dňa! :-) K.

Širák 008: Lysec

V sobotu 16. apríla konečne aj na poriadnom grúňiku! :-) Petríkovi po zlomenej nôžke sa zase pomaličky dá ... a keby len dá, bol hore prvý, a to vytláčal aj bike kamarátovi. :D Počasie nám vyšlo na jedničku - ako aj západ, tak aj východ slniečka a k tomu super partia + verné hafuše, niet nad to! :-) Ďakujeme za kompániu tete Kapustičkovej, sandálkovému Robovi a bajkovému Eržikovi. Neskutočná príroda a hra farieb, porozjímali sme, podebatovali, nasmiali sa a veru sa aj celkom dobre vyspali. :-) Až tak dobre, že ostalo ešte síl aj na poobedný beh (Petrík bike) na Martinskie hole, čo nám len zavŕšilo už tak parádne strávený víkend. Tešíme sa na ďalší širáček! K.

Širák 007: Mošovce

V poradí siedmy širák sme strávili z piatka (15. apríla) na sobotu na kopčeku nad Mošovcami v Turčianskej záhradke, odkiaľ bol krásny výhľad na Veľkú Fatru - najmä Tlstú a Ostrú. :) Večer sme poopekali, výborne sa najedli a zohriali pri neďalekom upravenom ohnisku, v noci sa vystriedali všemožné podmienky od jasnej oblohy, dažďa až po hmlu, no ráno nás potešil východ slniečka. :-) Veľmi príjemný čas v zložení Janurky, hafuše a Kiko Kapustičkovie, ktorá práve z Mošoviec pochádza, takže sme mali domáci sprievod. Ďakuvali. Nad ránom sme sa s Kikou rozlúčili, aby sme sa znovu poobede stretli na ďalší širák. :-) K.

Širák 006: Uhrovský hrad

8. apríla, z piatka na sobotu sme drichmali nie tak celkom "pod širákom", keďže celú noc pršalo ako besnuô. Hľadali sme dáku podstriešku, pričom do stanu sa nám vôbec nechcelo a celtu sme ešte nemali. Nakoniec nás pán kastelán ubytuval priamo v hradnej komnate na hrade Uhrovec! A človek nespí v hrade každú noc + vnútri bolo aspoň o 5 stupňov chladnejšie ako vonku, takže to budeme počítať ako platný pokus. :D Romantika pri svetle sviečok a musím povedať, že energia v útrobách hradu je tam dobrá, vyspala som sa fantasticky :) ... Geniálny zážitok - ďakujeme veľmi pekne za takúto možnosť, veľmi radi sa sa na hrad Uhrovec pri nejakej príležitosti vrátime znovu. Vďaka aj za spoločnosť Petríkovi s hafušami, Jirkovi Horníčkovi a Šimonovi Grogerovi :) ... Po prenocovaní sme potom v okolí hradu pofotili bežeckú akciu Jarná Rozkoš a stretli sa s ďalšími kamarátmi. :) Bol to krásny, hoc upršaný deň v hmlistej a farebnej prírode v závoji prichádzajúcej Jari. That's the way I love it! K.

Širák 005: Ruskovce

V štvrtok 7. apríla nebolo času nazvyš, tak sme sa vyteperili spacákovať iba kúsok na grúňik nad Ruskovcami - s výhľadom na nočný Inovec a Panskú Javorinu. :-) Keďže to bolo počas pracovných dní, tak tentoraz iba v zložení Janure & Hafuše. V noci už ale bolo celkom teplo, mohli sme spať z časti odokrytí. :) Beníkovi sa nechcelo chrňať a pod chvíľou na mňa striehol s drievkom, Conie sa mojkala pri mne. Nad ránom nás prebudil dážď po dlhšej dobe, vyschnutá pôda dostala trochu vlahy :) Petrík potom frčal na siedmu do práce ... K.

Širák 004: Považský Inovec

Moju narodeninovú oslavu sme spojili so Širákom 004 na Inovci zo soboty na nedeľu. :) V piatok sme si zabehali s Rišom Zvolánkom a aj s Petríkom a sandálkovým Robom prespali pri dedinke pod Inovcom, blízko štartu turistickej akcie Inovecký "maratón" 2016, na ktorej sme si zašľapali a niektorí od nás aj zabehali (napr. Richard Zvolanek-Fruitarian) cca 30 km a 2000 m stúpania v slnečno-vetristom počasí. :) Konečne sa podarilo hafuše trošku ubehať, tak potom odfukovali v aute, kým sme sa my ďalej spoločenštili na priľahlej chate s našimi početnými spoluširákovcami, ktorí dorazili v priebehu dňa. :) Večer sme sa presunuli k neďalekému ohnisku a založili tábor. :) Príjemne unavení po výkonoch, srandičky a debatovanie, gratulačky, hádzanie drievka oddýchnutým Benikom-Konikom, krásne podarúnky - Luna sandálky Venado, hŕba raw tyčiniek a surová ovocno-oriešková tortička ... k tomu teplo ohňa. :) V noci kto chcel, zaliezol do stanu, a my sme v piatkovej zostave zalomili druhú noc po sebe v spacákoch pod širáčkom. Hviezdy svietili a ja som sa konečne dobre vyspala. :D Prichádzam už tomu pomaličky na kĺb. :) Ráno s Petríkom a hafušníkmi sme sa mierne pokrčení vydriapkali na východ slnka z Inoveckej rozhľadne, doobeda sme ešte pobudli pri ohni a v chate, vyfasovalo som aj krásny ručne maľovaný obraz chaty pod Borišovom. :-) Postupne sme sa rozlúčili s väčšinou bandy, lebo cestu mal ešte každý dlhú pred sebou. :) Potom už len v trojici sme dali poobedný piknik, prechádzku a beh na Brezine s Rišom - čo bol taktiež výborne strávený čas, domov sme s Petríkom došli večer nabití psychickou energiou, no fyzicky dosť vyšťavení. :) 12-hodinový spánok to ale napravil .. :) ĎAKUJEM všetkým a za všetko, ste naj. K.

Širák 003: Dubodiel

Tento víkend (2. - 3. apríla) bol tak plný na nádherné a silné momenty, že je to vôbec ťažké popísať. :-) Tak len ešte jedno obrovské ĎAKUJEME - za všetko a všetkým :-) ... nuž a takto vyzeral náš 3. Širák z piatka na sobotu v Dubodieli pod Inovcom :-) - deň aj noc v ľúbeznej spoločnosti s Rišiakom ( Richard Zvolanek-Fruitarian ), sandálkovým Robertikom Šarudy a strážiacimi vernými hafušami Beníkom a Conie :-) ... jasné nebo a hviezdy, východ slniečka, vetrisko ako o dušu, výborné rozhovory, krásna medziľudská a medzihafušovská energia ... :-) A hor sa dať si kvapku do tela na sobotňajšom Inoveckom maratóne :) - čo mi nakoniec dalo se vším všudy cca 30 km a 2000 m stúpania. Petrík sa po nedávnej zlomenine nohy tiež slušne nachodil - teší ma, že sa mu čoraz viac znovu dá. :) K.

Širák 002: Jasenské lúky

Z 27. na 28. marca 2016 sme sa vybrali prenocovať do nášho obľúbeného svetakúta Turčianskej záhradky - na Jasenské lúky z dedinky Záborie. :) Sponad neho je krásny výhľad na Martin, okolitú kotlinu, obidve časti Malej a aj kusisko Veľkej Fatry. V noci bol asi 1 stupeň, bezvetrie a vyjasnila sa obloha, ani mráčka na hviezdnom nebi, mliečna dráha na dlani, všetko som to užasnuto sľeduvau, lebo raz darmo, spať sa mi v tom spacáku zatiaľ veľmi nedá. :D Naučím sa, snáď. Neskôr sa vyšvihol pán mesiac a hviezdy zastrel svojou žiarou, postupne prilákal kde-tu oblaky, takže ráno sa znovu nepodarilo uvidieť slnko. :) Nič to, štebot vtákov a pohľad na tie šíre lúky a lesy bol dostatočnou odmenou. Príjemná túrička a štart do nového dňa, aj keď chlapi od večera do rána frfľali akoby sa spolu dohodli :D ... ale veď aj to treba niekedy. V zložení: Janurky, Robo Zymberič a Robo Šarudyč. :) Chránení a celú noc strážení labkovou patrolou - našimi hafušami Beníkom a Conie :) ... na 003 pôjdeme zrejme cez pracovný týždeň niekde v okolí TN alebo Bánoviec ... K.

Širák 001: Sedlo Lúčky

Projekt Širák sme spustili úspešne v Strážovských vrchoch z 25. na 26. marca! :-) Vybrali sme sa s kamarátmi z obce Solahov do pár kilometrov vzdialeného sedla Lúčky na hrebeni kopčekov, kde je zriadený aj prístrešok s ohniskom pre pocestných. V tento Veľkonočný piatok-sviatok bolo v okolí mnoho turistov, no podvečer k nám prišli aj "štyria neznámi" z priľahlej obce Kubrá, z ktorých sa veľmi rýchlo vykľuli dobrí spoločníci - mali sme si veru čo povedať, takže s nami pobudli až do noci :) ... Počasie bolo celkom fajn, okolo 2 stupňov, hoci aj niekoľko hodín v noci popŕchalo, takže spacáky zvonku zmokli a poctivo ich bolo treba neskôr sušiť, no veľmi potešilo bezvetrie. :) Mesiac prebleskol kde-tu, ale nad ránom sa rozliala hmla, takže východ slnka bol skrytý. Nuž nevadí, hrialo nás vedomie, že sme sa zišli vskutku dobrá partička - plánovane: Janurky, sandálkový Robo Šarudy, Kiko Kapustičkovie a Kubko VranaMan, neplánovane: Elenka, Barborka, Jarko a ich hafušiak Sančo, ktorý nám pojedol skoro všetky pečené zemiaky, ktoré sme si pracne napratali do alobalu :D ... Dúfam, že som nedoplietla mená, lebo s tým mám na prvýkrát vždy problém :) ... Ďakujeme, bolo to super! Jednotku máme spokojne za sebou. :) K.