Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do kolonky "Uplatniť zľavový kód" a kliknúť na tlačidlo "Prepočítať".



do e-shopu  

Máme za sebou 1. bežecké výročie!

Autor: Katka Dátum: 23.5.2015 Zobrazenia: 34 x
Pod Vyskou nad Bánovcami

Tak a je to tu, priatelia. Čas tak nejako nezastaviteľne plynie a už je tomu k dnešnému dňu 21. mája 2015 presne jeden rok, odkedy som Petríka a hlavne seba dokopala k pravidelnému behaniu. Za tento čas sa mi podarilo behom prejsť 2443 kilometrov a nastúpať 100 460 metrov.

Dovtedy sme síce obľubovali horskú turistiku a predošlé dva roky využívali snáď všetky voľné dni a víkendy na výlety do prírody, ale s ťažkým batohom a kopou jedla či vody so sebou zvykli trvať pridlho na to, aby sme stíhali chodiť na kopce aj počas pracovného týždňa. No ako sa postupne naša fyzická kondícia (a v mojom prípade aj 2-ročná výraznejšia nadváha) vďaka týmto častým x-hodinovým túram a i vďaka veľkej zmene stravovania zlepšovala, začala som byť nespokojná s „nedostatkom pohybu“. Telo cítilo, že chce viac a samovoľne ma to nútilo si cez deň poskakovať, tancovať aj pri jedle a jednoducho sa miestami ošívať tak neposedne, ako to dokážu napríklad celý deň malé deti. :)

Vysokohorský beh cez Klin

Zároveň som však nepatrila veľmi k ľudom, ktorí keď sa v návale motivácie do niečoho zahryznú, tak pri tom ľahko vydržia – dosť dlho mi trvalo dostať sa do stavu cieleného každodenného pohybu. Táto konzistentnosť v športe a pohybe sa totiž spočiatku môže javiť ako ťažká úloha, pretože my ľudia sme tvory návykov a zlozvykov, a tak nejaký čas trvá, kým si osvojíme novú činnosť a zahrnieme ju do svojho zažitého fungovania – bez toho, aby sme pociťovali akési obťažovanie s "musím" či "mal by som" a následným sklamaním a "trestaním sa", keď sa to nepodarí. Vedela som, že beh by ma bavil, pretože som zhruba 1-2x za mesiac behávala v rámci prechádzok so psami pár kilometrov, hlavne ak som si večer predtým prečítala kapitolku z Born To Run – táto kniha asi poznačila veľa z nás, hneď sa bežalo tak nejako epicky, pompézne a cítiac sa ako dávny mýtický hrdina. :D Ou yeah! Len to „donútenie“ sa k pravidelnosti viazlo kdesi v pr ... prastarých jamách levových. :)

Ako som teda dostala k pravidelnému behaniu?

Popri náhodných "raz za uhorský rok" behoch so psami som sa na jeseň v r. 2013 nejakým nedopatrením ocitla bez tréningu na troch bežeckých pretekoch – Beh na Dubeň (4,5 km a 250 m stúp.), Rakovská pohodová 13 (10,5 km asfalt, rovina) a Beh na Veľkú Raču (6,1 km a 573 m stúp.). A čo ma prekvapilo? Že ja, ktorá som sa spolu s pár ďalšími babami (pozdravujem :)) na telesnej pri behaní skrývala najradšej kdesi v kríkoch a pri 800-ke umierala so srdcom tlčúcim v hlave, som odbehla svoj štvrťmaratón celý – bez kráčania, prestávok a hlavne bez tréningu. Vtedy to bol skvelý pocit, aj keď moje nohy vedeli o tomto výkone rozprávať ešte týždeň. Hlavne po tej Veľkej Rači som tri dni chodila ako kačiak, au. :D

Beh okolo priehrady Turček

Potom som počas zimy na prelome 2013/2014 na behanie akosi zabudla – veď prosím Vás, behať v zime a v snehu? Tsss, blázni! :D Pokračovali sme s Petríkom v zimnej a jarnej víkendovej turistike, hoci v kútiku duše ma to už k behu ťahalo. No až v polke mája 2014 prišiel u mňa akýsi zlom, kedy som si povedala, že sa skúsim do toho zažrať a uvidím, ako dlho mi to vydrží. :D Chystala sa totiž u nás v MT akcia Beh k srdcu SNP - Martinský Polmaratón, ktorý sme mali pod nosom a viacero z našich kamarátov sa naň chystalo - či už na 21,5 km trasu alebo kratší 5 km okruh, ktorý som si vybrala aj ja. Tak som hrdinsky dva dni predtým išla bežať so psami 4,5 km a skončila s takou svalovkou lýtok, že to ani Boh nevidel. :D Darmo, to dopadanie na prednú časť chodidla nie je zo začiatku jednoduchá záležitosť. Preteky 5 km som odbehla, svalovica ešte zosilnela a už sme s Petríkom a kamošmi plánovali zúčastniť sa dvoch po sebe idúcich 11 km a 12 km pretekov na ďalší víkend. A tak nejako som si uvedomila, že ak počas toho týždňa nezabehnem ani mäkké f a nerozchodím kričiace lýtka, tak ten víkend v zdraví neprežijem. :D Vidina prichádzajúcej krutej smrti ma nakopla aspoň do týždňovej bežeckej pravidelnosti, išla som medzitým 4-krát. Juchú! A víkend som prežila. A ešte k tomu namotivovaná ako nikdy predtým – zázraky sa dejú. :) Petrík sa ku mne s miernym preventívnym frfľaním počas týždňa pridal a už to šlo. Zrazu som nevedela prestať.

Štiavnička

Po kostrbatom začiatku sa mi beh veľmi rýchlo stal tým, čo doteraz žiadny iný šport nevedel vo mne dlhodobejšie vyvolať. Je to obrovská radosť, uspokojenie, psychohygiena, motivácia sa zlepšovať, sebazaprenie, plnenie cieľov, posúvanie svojich hraníc, ... V neposlednom rade mi beh fantasticky začal dopĺňať nedostatočnú pohybovú stránku v oblasti zdravia, otužovania a prevencii proti chorobám, čo je skvelou odmenou. Predsa len, zmena na rastlinnú stravu pre mňa urobila veľmi veľa, ale bez systematického pohybu nedosiahne zdravie a kondícia taký plný potenciál. Jedno s druhým ide ruka v ruke. :)

Na akých dĺžkach som začala a koľko momentálne behávam?
Považský Inovec

Začala som na počiatočných 4-6 km krátkych behoch (a objemoch cca 20 km týždenne), pričom som v priebehu pár mesiacov postupne prešla cez 10-15 km behy (40-60 km týždenne) až na 15-30 km behy (70-100 km týždenne) v poslednú dobu - všetko najmä v horskom teréne s výraznejším prevýšením. Niektoré týždne si zámerne plánujem objemovo slabšie a skôr sa venujem cvičeniu a yoge, do ktorej by som sa časom tiež rada hlbšie dostala, lebo sa pri a po nej cítim výborne. Uvidím. :) Mám v pláne čo-do behania objemy ešte navyšovať - hlavne nastúpané metre a dostať sa pravidelnejšie nad 100 km za týždeň, tak dúfam, že všetko pôjde dobre. Nedávno sa mi tréningovo podarilo prelomiť aj hranicu 50 km na jeden šup, keď som sa sama, len s pár prítulnými kliešťami na nohách, túlala pohorím Považského Inovca - takže prvá "50-tka" v kapse. :)

Aké pozitíva mi behanie prinieslo?
Jankov vŕšok

Užívam si napr. to, že teraz pri behaní a s lepšou kondičkou na horách stíham vidieť oveľa viac vo výrazne kratšom čase - to, čo by mi predtým turisticky zabralo pol dňa, teraz zvládnem otočiť za 2-3 hodinky. V praxi to znamená napr. neísť v piatok podvečer "na pivo" do mesta, ale na Martinské hole, veď to zaberie skoro rovnaký čas a človek pre seba ešte aj niečo urobí. :) A keď už idem v schopnom tempe polku dňa, prejdem zároveň aj "pol sveta", aspoň v mojich očiach.

Veľmi sa mi páči aj to, že vďaka behaniu spoznávam miesta, kam by som sa ako "bežný turista" zrejme nedostala, pretože napr. viaceré z pretekov sa konajú na menej navštevovaných miestach či na neznačených trasách a nie len vo vyšších turisticky atraktívnych horách - a tak vidím rôzne prírodné zákutia a spoznávam krajinu naprieč celým Slovenskom a príležitostne aj za hranicami. Tomu vravím štúdium geografie v priamom prenose, žiadna mapa tak dobre nenaučí. :)

Beh na Poludňový grúň

No a keďže sme s Petríkom v zdraví prežili prvú bežeckú zimu, poctivo odbehanú snehy-nesnehy, môžem s pokojným svedomím prehlásiť, že už aj my patríme k tým v mraze sa preháňajúcim "bláznom" a dobre že nie v krátkom tričku. Jej! :-) Behanie zmenilo môj pohľad na ročné obdobia. Pred turistikou a hlavne behaním som vôbec nemala rada zimu a "zlé počasie". Boli utrpením a prečkávala som ich v štýle "kedy už bude pekne a leto", v lete zase bolo "príliš teplo", no proste samé frflíky - možno to poznáte. Keď si spomeniem na obdobie spred pár rokov, mám pocit, akoby mi veľmi veľa vecí utekalo pomedzi prsty, časom som mrhala, nič ma poriadne nebavilo a máločomu som sa venovala. Len som na niečo čakala a nevedela na čo. A teraz? Slnko, dážď, sneženie, hmla, vetrisko, ... - všetko ma nadchýňa a prináša iný zážitok! Viete, že na svete nikdy nebolo 2-krát úplne rovnaké počasie? Toľko variability. :) Zistila som, že aj chlad, sneh, dážď a akékoľvek podmienky a všetky ročné obdobia priam milujem. Zimu zrazu znášam otužilo veľmi dobre, horúčavy ma nepoložia - telo, takmer každý deň vystavené najrôznejším vonkajším vplyvom, sa stalo odolným. V podstate som celú zimu, v mrazoch i teplotách tesne nad nulou alebo v sychravom vetre behala spotená po vonku navrchu iba v dvoch vrstvách, väčšinou s vyhrnutými rukávmi a tretiu vrstvu som použila, len ak som dlhšie niekde stála - a nebolo mi chladno, ani som neochorela, hoci mi to odvšadiaľ niekto prízvukoval. :) Takže vďaka svižnému pohybu odpadlo aj eskimácke babušenie sa do desiatich svetrov, ktoré mi tak zvyklo liezť na nervy. Pretože čo? Neexistuje zlé počasie, iba zle pripravený/oblečený človek. :D

Mohla by som o pozitívach behu a športovania celkovo ešte dlho pokračovať, ale to by sme sa nedožili konca. Musíte si to proste zažiť. :D

Endorfun trail
Ktoré bežecké výkony či akcie si za tento rok najviac cením?
  • prvý tréningový diaľkoplaz Lúčanskou Malou Fatrou (46 km a 2650 m stúpania) - čas 10:30 h
  • Vysokohorský beh cez Klin (22 km a 1350 m stúp.) - čas 03:29:07
  • FatraRu(m)n (24 km a 1135 m stúp.) - čas cca 03:10 h
  • NajtRan (13 km a 600 m stúp.) - čas 02:43 h
  • Beh cez Hubalovú (24 km a 830 m stúp.) - čas 02:30:43
  • Inovecký "maratón" (27 km a 2000 m stúp.) - čas 05:00 h
  • Beh na Sinú (4,2 km a 800 m stúp.) - čas 0:52:10 h
  • Endorfun trail (21 km a 1030 m stúp.) - čas 02:38 h
  • tréningová 50-tka Považským Inovcom (50,5 km a 1700 m stúp.) - čas 07:42 h

Niektoré z nich si vážim aj kvôli posúvaniu svojich aktuálnych hraníc z hľadiska podania maximálneho výkonu a niektoré som bežala oddychovo či konverzačne vo dvojici, no taktiež vo mne zanechali hlbší dojem hlavne kvôli atmosfére, ľuďom či zážitkom.

Malý Fatranský Kriváň
Za čo ďalšie behaniu vďačím?

Jednoznačne za spoznávanie nových fantastických ľudí podobnej krvnej skupiny. To je fakt jeden z najlepších aspektov. :) Kamarátov nikdy nie je dosť a tých skutočne dobrých je ešte menej. No spoločné záujmy rýchlo zbližujú a beh či športovanie celkovo sú na to ako stvorené. Snáď za celý život som sa nezoznámila s toľkými ľuďmi, ktorí by mi tak výborne sadli, ako v tomto poslednom roku. Na pretekoch medzi bežcami panuje veľmi uvoľnená atmosféra, nie je čudné sa len tak niekomu pozdraviť či prihovoriť a takmer zaručene si s druhými mám veľa čo povedať, hoci sa poznáme iba z pár behov či dokonca len niekoľko minút. Tak akosi mávam často medzi týmito bežeckými nadšencami pocit, že sa poznáme už dlho a nie je potrebné tváriť sa formálne. V dobrej partii je jednoduchšie správať sa prirodzene. :) A koľko dobroty, inšpirácie, motivácie či pomoci si vedia podobne naladení ľudia navzájom dať - stačí, že vám niekto v cieli podá pitie a usmeje sa na vás alebo slovne povzbudí ... a hneď máte o krajší deň postarané. :) Napriek tomu, že to na pretekoch srší všemožnými ambíciami pretekárov, panuje medzi všetkými aj solidarita. Som za týchto i všetkých ostatných ľudí, ktorí v tom aspoň z časti "majú prsty", veľmi vďačná ... :)

Martinské hole
Ďakujem Vám.

Ďakujem môjmu bratovi a Eržovi, ktorí mi už dávno boli vzorom s ich triatlónmi a horskou cyklistikou, hoci ja som šport v tej dobe celkom neznášala. :D (Doteraz neveria, čo za bežecké čudo zo mňa nečakane vyrástlo ... vlastne niekedy tomu neverím ani ja. :D)

Ďakujem Kike K. a Števovi G. - zdolali sme spolu prvé beztréningové preteky, motivačne mi pomohli naskočiť na vlak bežeckej pravidelnosti. A mnoho iného ... :)

Ďakujem Lucke a Maťovi - nie len za to, že začali behať zhruba v rovnakom čase, a tak som mala parťákov do deště a valili sme si so sexi časmi po grúňoch. :)

Ďakujem Robovi Z. - poznali sme sa roky, no skamarátil nás až beh, a to čo si so mnou a Petríkom už stihol popri spoločných behoch vytrpieť, je hodné obdivu a úcty :D ... ale drží a drží, verný je tento Róbert, veru!

Ďakujem Robovi Š. - za jeho názory, záujem i rozhľad a aj za hodnotné debatky počas behov, ktorých bude dúfame čím viac. :) Ak žil človek napr. dva mesiace v aute "bez ničoho", tak jednoducho má o čom zaujímavom rozprávať ...

Ďakujem "krutej" rodinke Gabike - za to, že je prosto báječná a že ma, mimo iné, namotivovala k cvičeniu. Popri behaní je to totiž fantastická doplnková činnosť na regeneráciu i zlepšenie výkonov. Tak snáď pri tom vydržím. :)

Ďakujem Nike B., Lukášovi Š. a Standovi L. - pretože ich vždy rada vídim, fajne sa s nimi "naháňa" na pretekoch, motivujú a sú to dobrácki sympoši. :)

Ďakujem všetkým dobrým ľuďom z komunity #RUNTRENCHTOWN - Tomášovi, Denisovi, Jirovi, Robovi, Miladke, Danielke, ... a môžem pokračovať polhodinku, lebo Vás je ako hadov. :-) Za všetku tú vlnu motivácie a povzbudzovania, ktorú medzi sebou šírite.

Ďakujem Rišovi Z. a Maťovi K. - aj vďaka Vám sme strávili super víkend v našich krásnych horách, pretože sme mali prvotne v pláne ísť inam. Ste inšpiráciou v mnohých smeroch a dokonca ste s nami prežili noc bez výraznej psychickej ujmy, to sa len tak nevidí. :D

Ďakujem Daliborovi N. - za príjemné prekvapenie a čajík v cieli. :)

Ďakujem Jarkovi J. - za to, že sa zaujíma, aby sme nezmeškali niektoré z pretekov, za príjemnú spoločnosť a milé slová. :)

Ďakujem všetkým výšľapistickým Turčanom, s ktorými prichádzam v našej Fatre do kontaktu - ujovi tygrovi, Bobči, Matejovi K., Kalimu, Ľubke, Maťovi F., ... ale Vás je, však vy viete. :) Za debatky, za behy, za odvozy a za mnoho iného ...

Ďakujem aj všetkým ostatným, ktorí sa mi počas tohto roka pekným slovom prihovorili, pobehli so mnou, povzbudili a podobne, no už sa mi krúti hlava z toľkého rozmýšľania nad menami. :)

A najmä, ďakujem môjmu Petríkovi - za všetko. :)

Kopa - Veľká Fatra

Ľudia drahí, bežkajte, bicykľujte, plávajte, tancujte ... jednoducho robte to, čo je vášmu telu i srdcu blízke. A budú sa diať divy. :) Veď predsa pohyb je život, tak žimeee ...a hlavne šťastlivo, to je rozkaz! :)

A ja sa už idem tešiť na druhý behom strávený rok.

Katka
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu TNJK01.
Facebook
Instagram

katka.janurka
Instagram
Komentáre:
23-05-2015 19:17

Katka preparadna si Ty aj Peto, ide Vam to super ;)
23-05-2015 19:49

Katka, krásne napísaný sumár tvojho-vášho bežeckého roku. Zaslúžiš si veľký obdiv za výkony, ktoré podávaš za tak krátky čas. Si veľkým príkladom a potvredním toho, že keď sa chce tak sa dá ...zabehnúť celkom slušná suma km za jeden aktívny bežecký rok.
24-05-2015 11:29

Ďakujeme Ti preparádne veľmo pekne, MatoK :-)) ... a aj tebe ďakujem maťo :) , popravde je to viac než som za jeden rok sama očakávala, takže som tomu rada .. a snáď do budúcna sa bude ešte navyšovať, to by ma veľmi tešilo :)
25-05-2015 17:28

presne tak.
18-06-2015 23:42

Velmi pekne 😊
04-07-2015 10:00

Akože mega motivačný článok , úplne super, klobúk dole :) Aj najmä za tie výkony a tie výškové metre uff.. Tipujem, že určite používaš nejaké appky na meranie výkonov (endomondo, runtastic, sportstracker, atď ..), mohol by šup si ťa motivačne pridať medzi friends ? :)
06-07-2015 09:49

Majkl, ďakujem veľmi pekne - a som rada, ak článok v niečom pomohol namotivovať. :) Bohužiaľ (alebo chvalabohu, kto vie :D), zatiaľ ešte nepoužívame žiadne appky na meranie, pretože máme len staré Nokie tehlovitého charakteru a na hodinky s GPS sme tiež ešte nevymedzili peniaze - zatiaľ sme nemali pocit, že by sme to skutočne potrebovali, ale tak uvidíme do budúcna, lebo je pravda, že ako sa tie trasy postupne predlžujú, tak už naklikávať ich spätne na mape v PC je celkom makačka. :D
Informovať ma o nových komentároch
© 2018 by Janurky - Peter Janura, Katarína Janurová