Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do kolonky "Uplatniť zľavový kód" a kliknúť na tlačidlo "Prepočítať".

do e-shopu

Krížna krížom krážom

Autor: Petrík Dátum: 26.10.2015 Zobrazenia: 1677 x
Krížna vo Veľkej Fatre

V sobotu 24. októbra 2015 bol konečne deň, ktorý spadá do definície babieho leta. Okrem toho sa uskutočnil aj premiérový ročník vysokohorského behu s príznačným názvom Krížna krížom krážom. Pohľad na trasu s dĺžkou cca 25 km a 1200 m stúpania hovorí sám za seba. :)

Trasa behu Krížna krížom krážom
Trasa behu
Mapový podklad: freemap.sk

Štart je v dedinke Staré hory. Z Martina je to pomerne ďaleko, najkratšia cesta vedie cez Šturec. Ráno teda naberáme nášho talizmana Róberta a vyrážame. Vychádzajúce slnko kreslí do chumáčov hmly okolo Ostrej a Tlstej úžasné tiene. Na Šturci si cestu vychutnávam - je sucho, málo áut, tak zákruty režem jedna radosť. Katka lietajúc zo strany na stranu nevyzerá, že by moje nadšenie v zákrutách zdieľala. Robo čumiac do fejsbúku na smartfóne zase nevyzerá, že by o nejakých zákrutách vedel. V klesaní dobiehame auto pred nami, ktoré ide výrazne pomalšie. Akože fakt pomaly. Dumeme, či sú to tiež nejakí bežci ... Predbiehať sa vzhľadom na charakter cesty nedá ... Po niekoľkých kilometroch sa zastrájam: "No ak sú to bežci, ja ich tak d***bem v Starých horách! :D"

Do Starých hôr vchádzame v závese za safety car-om ... Usudzujeme, že sú to určite bežci, lebo zmätene hľadajú správne parkovisko ... my spolu s nimi. :D Po chvíli nachádzame to pri štarte. Zo safety caru vystupujú Kika s rodičmi a babkou a Lukáš Šichtík - ideme sa zaregistrovať do Krčmy pod orechom. Pomalú jazdu spomínajú aj Kika s Lukášom. :D

krčma pod orechom v Starých horách
Kika a Šichtík na registrácii
tanček v Starých horách
Tanček pri prezliekaní
pripravení na štart
Pripravení na štart
rozklus

Spoza kopcov pomaly vychádza slnko a roztápa námrazu na tráve. Začína byť príjemne teplo (alebo sa to možno zdá len mne, lebo Lukáš a Robo sa netvária veľmi zahriato). Bežci sa pomaly zbierajú, dokopy vyše 50. Na nultý ročník pekná účasť. Výklad trate akosi vypúšťam - hore, doprava, doľava, dole, modrá značka, neznačka, cyklaménová značka, krížom, cesta, krážom ... hádam to bude dobre označené :D ... O desiatej štartujeme, začiatok je po asfaltke smerom na Tureckú. Katka nás cvaká pri vybiehaní a pôjde nás pofotiť aj hore na Krížnu. S Lukášom sa už tradične vzájomne hecujeme a držíme sa vedúcej skupinky. Trasa po chvíli odbočuje smerom na Salašky a začína prudšie stúpať. Rozbúchané srdce mi napovedá, že som asi prepálil začiatočný rozbeh, Lukáš mi uteká a prepadám sa o pár priečok. Kúsok vyššie zase stretávam Katku ?!? s foťákom. Však fotila štart, tá čo tu robí? "To vieš, umenie PR." - vyškiera sa. (PR = public relations)

výklad trate preteku Krížna krížom krážom
Výklad trate ...
štart preteku Krížna krížom krážom
... a je odštartované
na trati nad Tureckou
Teleportujúca sa Katka fotí na trati

Pokračujeme zelenou turistickou značkou cez Ramžinú a Úplaz, nad nami začína byť vidieť hrebeň. Stabilizovať dych a tep sa mi darí až v šmykľavom úseku pred Kráľovou studňou, kde treba ísť pomalšie a opatrnejšie. Na občerstovačke pri rázcestníku sa nezastavujem, všetko potrebné mám so sebou v bežeckom páse Ferrino X-hyper. Začína posledné veľké stúpanie na trati - od studne na Krížnu. Vďaka ukľudneniu v technickej pasáži môžem konečne poriadne zabrať a začínam predbiehať, doháňam aj Lukáša. Z vrcholu začíname zbiehať už vedľa seba. Výhľady sú dnes nádherné - snáď to Katka poriadne pofotí, ja musím pozerať pod nohy. Dobiehame na Líšku (v cieli sa dozviem, že Katka sem vyšla inou cestou len chvíľu za nami - takže fotku nemáme). Trasa má odtiaľto kopu ostrých odbočení, našťastie sú všetky kritické miesta označené, pripadne na nich stoja aj živé kontroly a usmerňujú. Nižšie sa už beži zväčša po zvážniciach, ktoré neposkytujú extra výhľady. Lukášovi nečakane utekám, dnes mu to z kopca akosi nejde.

výhľad z Líšky na Veľkú Fatru a Západné Tatry
Čistý vzduch jesenného dňa naskytol takéto výhľady na Veľkú Fatru a Západné Tatry
Robo pod Krížnou
Roba už Katka stihla aj v zbehu pod Krížnou ...
Kika pred Krížnou
... a Kiku v blatíčku pred ňou

Cesta sa zdá akási nekonečná, zvážnice predsa len skôr sledujú vrstevnicu a krútia sa hore-dole naproti turistickým značkám, ktoré bývajú priamejšie. Stretávam aj druhú občerstvovačku, kde opäť nezastavujem. V zbehoch obyčajne pozíciu strácam, dnes však ešte zo troch prekekárov predbieham. Vyzerajú, že asi dosť prepálili, pretože už smerom nadol zťažka ťahajú nohy za sebou. A možno to má na svedomí aj nepríjemný štrkovitý povrch pokrytý lístím, ktoré zakrýva väčšie skaly. Ja sa snažím držať ľahký a rýchly krok, dopadať jemne pod seba - to sa mi celkom darí a predbehnutých rýchlo nechávam za sebou. V jednm mieste je na ceste ostrá zákruta, pričom pomerne široký chodník pokračuje aj priamo ... žiadne značenie však nevidím, pokračujem teda po zvážnici. Po chvíli však začínam pochybovať, lebo smer sa mi nejak nepozdáva a ani žiadnych bežcov nevidím. Našťastie stretávam skupinku turistov, tak sa pýtam "Videli ste tadiaľto ísť iných bežcov s číslami?" :D Odpovedajú že hej, tuto išli. Uistený pokračujem ďalej. (Teraz keď pozerám na mapu, už mi je to jasné. :D) Pod Majerovou skalou sa napájam na modrú turistickú značku a celkom nečakane sa vynáram v Starých horách, posledné metre po ceste a som v cieli. 5. miesto v kategórii (10. celkovo) s časom 02:21:07.

Pohľad z Majerovej skaly
Pohľad Katky z Majerovej skaly, tam dolu po zvážnici sa bežalo

Chvíľu za mnou dobieha aj Lukáš, neskôr Robo, ktorý sa dnes šetril a stihol aj na trase pofotiť. S väčším odstupom prichádza aj Kika. Posilňujem sa porciou jabĺk, banánov a sušených hrozienok, ktorú Lukáš s Robom vyhodnotili ako týždennú ... ja hovorím, že by som zniesol väčšiu, ale nemali sme práve doma viac dozretého ovocia. Potom sa poberú dať si kapustnicu ... tam zase ja dumem, ako sa z toho miniatúrneho tanierika môžu najesť tak, že ani nechcú mnou a Kikou ponúkané lístky na ďalšiu porciu. Medzitým sa začnú vyhlasovať výsledky a odovzdávať "medaily" - ručne vyrezávané z dreva jedným z organizátorov. Odkiaľsi sa vynorí aj Katka - a sme tu všetci.

Krížna krížom krážom - medaily
Odovzdávanie "medailí"

Na cestu späť priberáme aj Lukáša, lúčime sa so Starými Horami a vyrážame domov. Cesta sa nesie v znamení výbuchov smiechu a rozoberaní ideálnych polygamných vzťahov (trojka, štvorka alebo neobmedzené zdieľanie?). :D

Nultý ročník behu Krížna krížom krážom bol vynikajúco zorganizovaný a zabezpečený. Organizátori zmákli značenie trate aj občerstvovačky. V talóne bola aj bohatá tombola. Počasie a príroda boli na tri jednotky s hviezdičkou. Ak to bude časovo vychádzať, budúci rok sa radi zúčastníme opäť. Doniesli sa nám aj chýry, že chlapi to s organizáciou ďalšej série behov v oblasti Veľkej Fatry myslia vážne, takže ... zdá sa, že sa bude na čo tešiť. :)

Petrík

A ešte pár zaujímavých momentov z trate:
X
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu.