Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do poznámky a zľava sa prejaví až v konečnej faktúre.

do e-shopu

Sky&Clouds Run 2015

Autor: Katka Dátum: 25.6.2015 Zobrazenia: 596 x
Tatry running tour 2015 - logo

V sobotu 20. júna sme sa zúčastnili najdlhšieho z troch bežeckých pretekov v rámci Tatry Running Extreme Tour 2015 - Sky&Clouds Run. Jedná sa o trasu s parametrami cca 36 km s 2100 m stúpaním, ktorá prechádza krásnym, ale dosť náročným skalnatým terénom Vysokých Tatier. Na tento konkrétny pretek sme sa s Petríkom tešili už aspoň pol roka a vlastne sme sa naň stihli zaregistrovať ešte keď ani oficiálne nebola spustená registračka a len čosi testovali, čo sme tak nedočkavo stalkovali stránku, aby nám nič neušlo. :D Darmo, báli sme sa, že limit 100 účastníkov sa naplní veľmi rýchlo. Nakoniec to nebolo až tak hneď vychytané, ale človek nikdy nevie - a ja som si aspoň pripomenula, aké to bolo refreshovať stránku ako blázon, keď sme sa na výške prihlasovali na skúškové termíny a po pár sekundách už bola plnka. :D

Ráno v Martine, s dostatočnou časovou rezervou, naberáme nášho verného kumpána do behov, Roba Zymberiho. Cestujeme autom ku Štrbskému plesu a počasie vyzerá dosť neprajne - samé chmáry temné sa preháňajú, na už letné pomery je celkom chladno a sychravo, schyľuje sa k dažďu.

Sky & clouds run 2015 - mapa

Zhruba hodinu a pol pred štartom ideme na registračku a vyfasujeme vrámci vstupného parádne štartovacie tašky s kopou užitočných drobností - buffky, rukávy na beh, čelenky, ... :) ďakujeme! Dostávame aj odolne riešené mapy trate so všetkými potrebnými detailami. :) Dnes to bude behom Štrbské pleso - Trigan - Popradské pleso - S. pod Ostrvou - Batizovské pleso - Pod Suchým vrchom - Velický most - Sliezsky dom - Pod Suchým vrchom - Batizovské pleso - S. pod Ostrvou - Popradské pleso - Trigan - Štrbské pleso.

Sky & clouds run 2015 - pred štartom

Na registračke nám kontrolujú aj povinnú výbavu (bežecký batoh, 1,5 litra vody, lekárnička, izotermická fólia, ...). K tejto príležitosti mi kamoška Lucka z CrimsonPhoto požičala svoju beži-vestu, ďakujem. :) Po registrácii sa prezliekame a pripracujeme si všetky potrebné veci, aby sme sa tesne pred štartom už nestresovali s ničím okrem bežania na WC na poslednú chvíľu. :) Padajú aj nejaké tie fotky z tradičnej edície "kým sme ešte pekní" alebo tentoraz skôr "kým sme ešte živí", lebo počasie sa tvári, že dnes nič nebude zadarmo.

Sky & clouds run 2015 - na štarte

Sú asi 4 minúty do štartu a ja klasicky letím na poslednú chvíľu na WC. Aľe nevrav ... Našťastie rad je iba malý a ja som šikovná, tak necelú minútu pred štartom pribieham k mojim chalanom v štartovej mase pretekárov. Dnes je tu s nami aj kamarát Kali z Turca a necháme sa cvakať ešte v priebehu pár sekúnd mobilom, kým vybehneme. A štart.

Sky & clouds run 2015 - štart

Časť fotiek máme z FB skupiny Sport Club 1896 Štrbské Pleso od ostatných bežcov, keďže na trati sme my traja veľmi nefotili. Beží s nami aj fešný medveď Štrbko, maskot podujatia. Riadne bežecké črievice si napasoval na tie svoje laby. :) Pozvoľna sa rozbiehame, kým si každý nájde svoje miesto v dave - je nás nakoniec len 57 bežcov zo zhruba 80 registrovaných ... zvyšok zrejme odradilo počasie. Nevadí, začíname makať. Zo štartu sa cca 500 metrov mojim krivým odhadom beží po asfaltke, kým sa napojíme na turistický chodník s červenou značkou.

A hľa, beží najlepšia bežkyňa podujatia, Natalia Tomasiak z Poľska. Vyzerá veľmi sympaticky, mladučko (o 6 rokov staršia odo mňa - v zdravom tele mladý duch, či ako?), a nápadne mi pripomína Aryu Stark z Game of Thrones. Pred Nataliou fakticky 5 klobúkov dolu a mám silné podozrenie, že trénuje hlavne na poľskej strane Tatier samé skalnaté terény. :) Lebo ladné kamzíčisko by jej nestíhalo a aj Petrík mal čo robiť, aby jej ušiel, keď išli cca polku trasy spolu. :) To je jeden z mojich cieľov - stíhať pravidelne Petríkovi, aby nehundral, že sa pomaly šúňam. :D Kto sníva, má nádej ...

Mne nestíhal Petrík iba dvakrát - raz keď ma opilo z jedného piva a bežali sme s plnými batohmi zo Štrbského plesa na Popradské, kde sme chceli prespať a ja som závratnou rýchlosťou kľučkovala pomedzi japonských turistov ešte aj s 20 kilami banánov, prevesených cez plece v "armadi taške vzor 85". Petrík hneď potom telefonicky kontaktoval svojho svadobného svedka, aby ho oboznámil o mojom nevídanom výkone. Že ma v tej chvíli išlo rozdrapiť od pýchy, netreba hovoriť ... :D A druhýkrát mi nestíhal, keď ma tiež na počudovanie opilo z jedného piva a bežali sme v Krkonošiach na Sněžku. :D Ale deti, nepite! Nie vždy to má takéto pozitívne účinky ... Dobre, dosť bolo retrospektívy do našej tragickej existencie, takže späť ku Sky&Clouds ...

Sky & clouds run 2015 - štart
Bežia si švárni junáci z rodu Fatranskieho - v oranžovom Petrík, v modrom Robo a v bielo-sivom Kali ... :)
... a niekde kúsok za nimi cválam aj ja.

Dostávame sa na červenú značku k Triganu, kde si začínam vychutnávať skvelý terén mierne do kopca - krásny, členitý les, pretkaný koreňmi a kameňmi. Takéto mám asi najradšej, to Vám ubieha ani neviete ako ... Poroztrúsení turisti bez problémov uhýbajú a berú na nás ohľad. :) Dobiehame k Triganu, kde nás týpek odkláňa z červenej na zelenú značku, klesáme. Predbieham pár bežcov a prichádzam k Popradskému plesu, kde je plno národa. Je to trochu zvláštny pocit, bežať s číslom na hrudníku, keď vôkol vás desiatky ľudí popíjajú kávičku a v kľude debatujú. Pri chate je prvá občerstvovačka, volám: "Netreba, ďakujem." a idem ďalej - vody aj jedla mám so sebou viac než dosť a ešte je skoro. (Keďže čerstvé datle z Tesca už nejaký čas nedostať, tak sme presedlali s Petríkom na sušené nesírené hrozienka z Lidla a super tiež, odporúčam. :))

Sky & clouds run 2015 - pod Ostrvou

Od Popradského plesa stúpame znova po červenej k Sedlu pod Ostrvou. K nemu vedie "nekonečný" serpentínový cik-cak chodník s rovnomerným stúpaním, ktorý nebyť všakovakých nestabilných či ostrých kameňov, dal by sa mi aj celý vybehnúť. Ale tu volíme skoro všetci opatrnosť a radšej rýchlo kráčame. Inak nekonečnosť týchto serpentín a výšku Ostrvy veľmi pekne zhrnul Robo, ktorý tu ešte predtým nebol: "Pozrem kúsok nad seba - vidím bežcov, pozrem vyššie - bežci, pozrem ešte vyššie - tam tiež bežci, ...". :D

Sky & clouds run 2015 - Popradské pleso

Ale neskutočné výhľady sú odtiaľ na Popradské pleso, s Petríkom to tam máme veľmi radi ...

Sky & clouds run 2015 - Robo v stúpaní na Ostrvu

No pozrite, ako si Robertíček vychutnáva tú nekonečnosť :) ... A už sme skoro hore! Niekde tam do kopca predbieham dievčinu predo mnou, Jurinu. Tento kamenistý terén sa mi neskôr - cestou späť, parádne zbiehal.

Sky & clouds run 2015 - pod Ostrvou

Sedlo pod Ostrvou sme zdolali a povzbudzuje nás kontrolný tím/horská služba, už ani neviem, lebo sa mi zahmlievalo z tej výšky pred očami. Alebo to bolo skôr skutočnou hmlou? Každopádne vďaka za milé slová. :) Začíname stretávať pár skupiniek oproti bežiacich nadšencov, ktorí nám kričia: "Bravoooo!" alebo mne po poľsky: "Tretia žena!" ... no fajn, už len udržať si to ďalších 30 kilometrov. :D

Sky & clouds run 2015 - na hrebeni

Zo sedla ideme najprv ešte trochu nahor, no po pár sto metroch začneme pozvoľna klesať. Do toho začína striedavo trochu pršať a padajú krúpy. Ahoj, leto! Ešteže mám so sebou pribalené rukavice. :) Skaly začínajú byť mokré, a tak spomaľujem, nech sa nevyvalím dolu kopcom kdesi do krovia - hoci mám na nohách Inov-8 Roclite s podrážkou ako stvorenou na skaly a tie ma ešte pošmyknutím snáď nikdy nesklamali. :) Ale istota je istota. Z kopca ma dobieha Jurina s ešte jedným kolegom bežcom a dávame sa do reči. V podstate takto pospolu ideme hodný kus, aj okolo Batizovského plesa, kde už začína byť po zemi vidieť súvislá vrstva "snehu" (krúp). :) Toto počasie má rozhodne niečo do seba a našťastie vietor teraz fúka iba trochu. Len tie mokré skaly, ach ... žiadajú si svoju daň - Jurina sa nám vpredu kúsok stráca, ale veľmi rýchlo ju dobiehame, pretože spadla, chúďa. Na prvý pohľad to vyzerá dosť hrozivo, pretože má polku tváre od krvi. Vyťahujem obväzy a leukoplasty, kolega jej utiera krv a zisťujeme, že tržná rana na líci má našťastie len pár milimetrov. Dávame na ňu leukoplast, krv už netečie. Horšie je na tom akurát výrazne napuchnuté líce, no Jurina chce pokračovať ďalej. Tak s kolegom bežia, ja balím späť veci a poberám sa za nimi trochu opatrnejšie po takomto nepríjemnom zážitku.

Sky & clouds run 2015 - Kali na trati
Kaliho nám hore skoro zavialo krúpami :) ...
Sky & clouds run 2015 - pri Sliezskom dome

Po cca 14. kilometri Pod Suchým vrchom sa s Jurinou a kolegom odpájame klesajúc po žltej značke smerom k Velickému mostu. Tu sa značný úsek beží dolu kopcom po asfaltke - čo ja priam neznášam, a tak spomaľujem a zaostávam, nech si totálne nezoderiem terénne podrážky s výstupkami. Ako sme zrazu o niekoľko sto výškových metrov nižšie, tak miestami pečie slnko a z asfaltu sa "dymí" vyparujúca sa voda. Až je celkom dusno. Dobieham k Velickému mostu a prudko točím doľava k stúpaniu po zelenej značke smer Sliezsky dom. Konečne znova trail. :) Bežať do kopca sa mi už moc nechce, tak kráčajúc pomedzi tie skaly na chodníku riešim "za jazdy" zhadzovanie prebytočného oblečenia, pitie vody a vyjedanie hrozienok. Poživeň zaberá a pozvoľna zrýchľujem, dobieham postupne pár bežcov a aj Jurine chrbát kdesi v diaľke vidieť. Znova sme nastúpali výškové metre a prichádzame k Sliezskemu domu na 20. kilometri, prší. Volajú nás dnu do predsiene, druhá občerstvovačka - Jurina tu nie je, asi šla bez zastávky. Vidím sympatické čerstvé hrozno, ale nedávam si - najlepšie mi sedí počas výkonu jesť len jeden druh jedla. Hoci necítim obzvlášť potrebu niečo si dať, no ponuku horúceho čaju (zrejme s cukrom) nakoniec neodmietam a dávam si hneď dva poháre. Spomínam totiž na Vysokohorský beh cez Klin, kde mi na vrchole v sychravom chladnom mrholiacom počasí veľmi dobre padol a popohnal ma. :) Ako tak z tepla pozorujem počasie vonku, javí sa to ďaleko horšie, než to pri príchode bolo. A za tie cca tri minúty som stihla aj vychladnúť.

Treba čím skôr vyraziť, tak sa obliekam do fukerky, rukavice, čelenka, buff a s ďalším bežcom vybiehame do krúp a vetra. Zvesela debatujeme a o pár minút sme už znova zahriati. Inak celkom šikovné cvičenie na koordináciu a multifunkčnosť pohybov je vyzliekať si fukerku počas behu s vestou v ruke, keď kľučkujete po tatranskej žule. :) Bežíme asi štyria s menšími odstupmi a niekde blízko pri Batizovskom plese sa zrazu spoza mňa vynára Jurina. To ma dosť prekvapilo, tak sa hneď pýtam, že či nebola dávno vpredu - vysvitlo, že od Sliezskeho domu išla inou trasou a spravila si pár stoviek metrov zachádzku. Nás z občerstvovačky odnavigovala horská služba. Od Batizovského plesa k Sedlu pod Ostrvou sa to zdá nekonečné, len sa tak polobehom motkám a zbožne si predstavujem členitý les medzi Štrbským a Popradským plesom, cez ktorý ešte pôjdeme. Kdesi pred sedlom sa do kopca ešte naposledy posilňujem hrozienkami, pri zbiehaní už nebude kedy.

Konečne dobieham do Sedla pod Ostrvou na 27,5 km a chlapi na kontrole mi kričia, že ma dali pozdravovať kamaráti (ale doteraz neviem ktorí, takže sa mi, kamaráti moji, smelo prezraďte :)). Nech sa páči, trojkilometrový technický zbeh z Ostrvy na Popradské pleso. Chytám druhý dych a nadmiechu si ho užívam, nechávajúc bežcov za sebou. Tie skaly už ani nevnímam, som v akomsi tranze ... nohy vedia, kam skočiť. Niekedy to tak zrazu cítim, že mi nič nehrozí a akoby "niečo nadomnou bdie", a tak sa púšťam dolu na moje pomery dosť rýchlo. Za behu ešte vylievam vodu z fliaš na veste - do cieľa si vystačím s cca 1 deci.

Sky & clouds run 2015 - pohľad od Štrbského plesa

Medzitým sa Petrík, ktorý už dobehol do cieľa dávnejšie (8. v celkovom poradí, s časom 04:34:58) vyberá za nami naproti, aby nás trochu pofotil. Počasie je už výrazne lepšie, než ráno.

Na asfaltke stretáva Roba (s časom 05:02:03) a v lese Kaliho (s časom 05:32:27).

Sky & clouds run 2015 - Robo a Kali sa blížia do cieľa

Ja sa pod Ostrvou ešte v rýchlosti kochám krásnym Popradským plesom a výhľadmi na okolité štíty, napoly zastreté v mračnách. Majestátnosť. Pri tretej občerstvovačke nezastavujem a vbieham do mojej vysnenej lesnej časti. Stúpanie po Trigan, predomnou partia asi 5 bežcov, ktorú priebežne predbieham.

Sky & clouds run 2015 - záverečný úsek trate

Míňam cvakajúceho Petríka a vychutnávam posledné úseky lesa, kým vybehnem na asfaltku. Nohám je výsostne nepríjemná takáto zmena povrchu, ale už len kúsok - pomedzi davy ľudí a maskotov, cieľovou rovinkou trochu šprint a koniec. Na krk mi vešajú účastnícku medailu a podávajú horúci čaj. Pecka. Mám ohromnú radosť. :-)

Sky & clouds run 2015 - Katka sa blíži do cieľa

Idem s Robom k autu a prezliekam sa do suchého oblečenia. Vymieňame si dojmy z trasy. Petrík ešte v cieli fotí zvyšných bežcov. Vraciame sa na tombolu, z ktorej si Petrík odnáša predčasného Ježiška v podobe milióna párov ponožiek a čakáme na vyhodnotenie výsledkov.

Sky & clouds run 2015 - stupne víťazov

Podarilo sa mi nakoniec umiestniť na 3. mieste medzi ženami s časom 06:19:41. Rezervu mám ale oproti ostatným dvom žienkam riadnu, takže je dobudúcna na čom pracovať :) - 2. miesto Denisa Lukáčová Šulcová (čas 05:04:44) a 1. miesto Natalia Tomasiak (čas 04:45:55). Zaujímalo by ma, ako by sa tieto časy ešte skresali v suchom počasí.

Absolútni víťazi Sky&Clouds Run 2015 :-) - Natalia Tomasiak a Jiří Petr (čas 04:03:28).

Sky & clouds run 2015 - medaily

Po vyhodnotení ešte rečníme, dopujeme sa vodou a troškou morskej soli - predsalen v chladnom počasí človek až tak necíti, že je smädný a vypotil zo seba koňa.

Lúčime sa s Kalim, ktorý zostáva aj na 3. nedeľný pretek podujatia a frčíme šťastne unavení z podarenej akcie. Kali za mňa v nedeľu ešte dodatočne prevzal cenu Fair Play za pomoc na trati - ďakujem, tak Ježiško v podobe ponožiek a buffky aj pre mňa. :) Zdá sa, že Robo má trošku problémy s dehydratáciou a hladinou sodíka, lebo mu cestou musíme zastavovať skoro na každom odpočúradle - voda v ňom nie a nie držať. :D Vyhadzujeme ho doma a s Petríkom sa rútime pripraviť si fajnú večeru "pre piatich" a posiadne sa vyspať. Ráno sa poberáme zaslúžene relaxovať za rodinou na chatu v srdci Veľkej Fatry, kde nám ľadový horský potok krásne pomôže v regenerácii ... :)

Katka
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu.