Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do poznámky a zľava sa prejaví až v konečnej faktúre.

do e-shopu

Na Tri krále o tri vŕšky dále

Autor: Katka Dátum: 6.1.2015 Zobrazenia: 1841 x
Crossový beh Trojkráľová trojka
plagát behu Trojkráľová trojka

Po dlhšom vianočnom období, strávenom v Martine (a milovanej Fatre), sme sa v nedeľu presunuli do Ruskoviec, aby sme znovu nabehli na náš tradičný pracovný režim. V pondelok sme plánovali všakovaké trasy na utorkový beh či dlhšiu turistiku (okolie Považského Inovca). Petrík už mal pre mňa vymyslenú 45 km trasu kopčekmi okolo Bánoviec a istotne sa tešil, že ma tam kdesi skántri. :D Našťastie ma zachránil fejsbučik, na ktorom som sa od kamaráta spolubežca Jarka dozvedela, že sa v utorok (6. januára 2015) bude konať aj veľmi prívetivo vyzerajúci crossový pretek "Trojkráľová trojka" s oficiálnymi parametrami 15 km a 600 m stúpania (neoficiálne GPS jedného z bežcov nameralo 16 km a 693 m stúpania). Trasa vedie z obce Dubnička prevažne po značených turistických chodníkoch cez tri vrcholy Strážovských vrchov - Vysoká, Kňaží Stôl a Bradlo naspäť do Dubničky. Celkovo sa zúčastnilo 52 bežcov.

kopce behu Trojkráľová trojka
Dubnička s výhľadom na 3 cieľové vrchy - foto prebraté z eventu na fb
Priebeh rána a pretekov

V pondelok takmer celý deň husto snežilo a bola som zvedavá, ako sa nám s Petríkom bude v toľkom sňahu bežať. Toto je totiž naša prvá bežecká tréningová zima, takže skúsenosti so snehom a behaním v chlade nasávame plnými dúškami, ako nadšené malé deti. :)

V utorok o 6-tej ráno sa zobúdzame do bezoblačného počasia, teplomer ukazuje -4 stupne. Pomaly si chystáme poživeň - na raňajky pred behom každý po cca 1,5 l čerstvej pomarančovej šťavy a na obed po behu pohánkovo-ovocné smútiky s datľami a jablkami. Pobalíme sa a za sprievodu čerstvo vyjdeného slnka o 8-mej vyrážame na prezentáciu do Dubničky. Tam to už na ceste žije rozbehávajúcimi sa bežcami, registrujeme sa vo vnútri obecného úradu, kde je plno dobre naladených ľudí a sympatických organizátorov. Ja s mierne skrehnutými rukami a nohami mierim hneď ku piecke v rohu miestnosti, kde až do štartu okupujem kúsok územia. Petrík sa pýta, či sa ideme rozbehať a ja vravím niečo v zmysle, že 16 km mi je v tejto zime dostatočne dlhá trasa, aby som sa rozbehala až priamo na nej. Holt, teplo piecky sa ťažko opúšťa. :)

Štart Trojkráľovej trojky
Štart - foto: Adam Lisý

Hodiny nepustia a o 9-tej sme postavení na štarte. Teplota sa so slniečkom šplhá medzi -2 až 0 stupňov. Staviam sa zhruba do polovičky davu a vybiehame. Kúsok sa beží po zasneženej ceste v obci, kým neodbočíme vpravo stúpajúc na otvorené lúky. Tie sú zaliate mäkkým ranným slnkom, ktoré sa odráža od súvislej snehovej perinky a vytvára tisíce odleskov. Sakra, nebežím ešte ani 5 minút a už som dojatá krásou okolia. :) Aj tá zima bola iba klam, akonáhle sa hýbem, teplota plne vyhovuje. Mimo dediny sa mi hneď naskytá výhľad na naše dnešné tri cieľové vrcholky. Bežím zatiaľ v rade s ostatnými, kým sa postupne podľa svojho tempa viac neroztrúsime. Petrík je už kdesi vpredu v nedohľadne, figliar jeden. Ja sa držím zásady - štartovať pomaličky, nech neprepálim.

Z lúk zbiehame do dedinky Ľutov, kde je tiež po cestách sneh - ako fajn, aspoň si zbytočne nezoderieme podrážky. Z Ľutova ideme popri okraji lesa a neskôr vchádzame do neho. Ako začneme výraznejšie stúpať na Vysokú (510 m.n.m.), zasnežené listnaté stromy postupne nahrádza redší borovicový lesík. V tomto úseku mám až zimomriavky, pretože mi to pripomína moje obľúbené chorvátske scenérie. Sem-tam sa otvárajú aj výhľady do okolia a tak vychutnávam krajinu, čo to dá.

Za Vysokou sa striedajú rovnejšie úseky so stúpajúcimi a jeden strmší zbeh, ktorý prefrčím na moje pomery prekvapivo rýchlo vďaka tej hŕbe čerstvého snehu. Ďalšie zimomriavky mnou preletia, keď predomnou vietor zo stromov rozvíri prašan, ktorý presvetľujú lúče slnka pomedzi - to by bola fotka. Do kopca postupne začínam dobiehať zopár bežcov a bežkýň, no väčšinou je v snehu vyšľapaný len úzky chodníček, tak sa veľmi nedá obiehať. Vstupujem si do svedomia, aby som sa najbližšie nehanbila poprosiť o pustenie dopredu. :) Nasleduje veľmi pekný kľukatý lesný úsek. Priebežne vo všetkých strmších častiach vyťahujem fľašu a pijem preventívne dúšky vody - hoci kvôli chladu necítim vôbec smäd, potím sa určite ako kôň. Po cca hodine behu žujem aj prvú čerstvú ďatlu, nech ma neskôr zbytočne neprekvapí útlm. Dobieham do Trebichavského sedla, odtiaľ do strmšieho kopca - strminy mám rada, predbieham v nich skupinu ďalších mužov a žienok.

Petrík v zbehu - foto: Adam Lisý

Vyleziem na hrebeň, po ktorom sa kúsok beží k druhému vrcholu (Kňaží Stôl - 637 m.n.m.) obojsmerne, takže stretávam aj zopár bežcov idúcich už cestou späť. Povzbudivo mi vravia, že som prvá žena. V tomto úseku je to so snehom akési divokejšie, je ho veru požehnane a tým, že sa vyhýbame v oboch smeroch, razím miestami cez nevychodený. Petríkovi sa v tejto časti v ešte málo vychodenom snehu horšie orientovalo a nebyť šlapají bežca s topánkami X-talon, skončil by možno až kdesi na Inovci - odtlačok X-talonov pozná dôverne, pretože po nich v hĺbke duše veľmi túži. :D Mne sa nie len tu výborne osvedčujú bežecké návleky. :) Vyškriabem sa na Kňaží Stôl, pár sekúnd sa kochám s ďalším spolubojovníkom výhľadmi a nadšene zo mňa vyhŕkne: "Pop*či!". :D Ale otáčame to nazad, kúsok sa vraciam už známou zasneženou časťou a pár vetami debatujeme o tom, ako nám slzia od chladu oči a nič nevidíme a tečú sople, čo mi pripomenie vytiahnuť po asi 6x v najbližšom kopci vreckovku a už trúbim ako slon. :D Spolubojovníka strácam za sebou a pokračujem doľava a znovu sa chodník krásne kľukatí raz dole, raz hore a pred tretím vrcholom Bradlo (561 m.n.m.) obieham ďalších 3 bežcov. Chrúmem do kopca druhý ďatlík.

Katka pred Bradlom - foto: Adam Lisý

Na Bradle krásne výhľady, hodím po nich očkom a nasleduje parádny strmý zbeh, kadencia tisíc krokov za sekundu a v tom mäkkom snehu ohromná radosť, škerím sa ako blázon. :D Zrazu ma prekvapí ostré zabočenie trasy doľava traverzom znova do kopca a sekundu váham, či idem dobre. Vyzerá že hej, viac sa orientujem po vychodených stopách ako po fáborkách. Chvíľku teda stúpam a potom sa chodníček napája na širšiu lesnú cestu doprava. Po nej sa beží dlhý rovnomerne klesajúci úsek, v diaľke pred sebou vidím bežca, no už sa nesnažím dobiehať, tempo máme zhruba rovnaké. Myšlienky mi už začínajú ulietať k malej potrebe, ale som lenivá na 20 sekúnd zastať, však ono to snáď prejde. :D Už som skoro von z lesa, v rovnejších pasážach tu bežím ako slížik, nohám sa viac žiada strmo hore/dolu. Na posledných cca 2 km stretávam Petríka, ktorý mi ide s foťákom naproti. Do Dubničky bežíme spolu a za povzbudzovania organizátorov dobieham do cieľa po prvý-krát ako 1. žena s časom 01:55:26 a v celkovom poradí 23. Nezmar Petrík dobehol ako 7. z 52. účastníkov s časom 01:33:27.

Pre porovnanie, s najlepším časom 01:27:11 zabehol Tomáš Podpera - gratulujem a rada by som vyjadrila obdiv a vďaku celej skupine prvých bežcov, ktorí mali sťažené podmienky v nevychodenom snehu a razili nám ostatným elegantne cestu - Boh Vás poteš! :)

Po dobehnutí

V cieli som sa hneď prezliekla do suchého oblečenia, nech si nezarobím na "vlka". Chvíľu sme ešte na hrejúcom slniečku s Petríkom povzbudzovali a fotili ďalších bežcov. Potom som znovu zakempila pri starej známej piecke. :) Žujkali sme si spokojne naše pohánkové smútiky a ostatní bežci si pochutnali na fazuľovici a ďalšom občerstvení. Vyfasovali sme diplomy a ja pri vyhlasovaní výsledkov aj medailu za prvé miesto. Doteraz som mala jednu za prvé, ale od konca - ako cenu útechy. :D Takže radosti kopec.

Na záver

Chceme sa s Petríkom veľmi pekne poďakovať za super príjemnú akciu - aj skvelo zorganizovanú, aj s parádnym počasím vybavenú, aj sňahov sme si dosýta užili a aj všetci v dobrej nálade sme boli. No proste samé pozitívne dojmy.

Ak budeme môcť, radi sa zúčastníme aj nabudúce. :)

Majte sa pekne a nech Vám to dobre behá,

Katka

Použité vybavenie: Katka - črievice Inov-8 Baregrip 200, návleky Inov-8 Debris gaiter 32, bežipásik Deuter Pulse EXP four, Petrík to isté, akurát črievice Inov-8 Mudclaw 300 a zvyšok veľa veľa Lidlu :D

Zopár fotografií z nášho foťáku a z výberu, ktorý zdieľal Adam Lisý na fb evente:
X
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu.